Internat; HÄstlinje

I

Ingen

Nån som har gått på nått internat eller hästlinje som ahr lustatt berätta om skolan, va ni tyckte, intagningspoängen ifall ni minns, va ni slysslar med nu osv?? Tack på förhand. MVH Michelle

Sv: Internat; HÄstlinje

Jag gick på naturbruksgymnasium (hästlinjen) och bodde på internat. Skolan var väl helt okej men har blivit bättre efteråt. Intagnings poängen var egentligen 3.0 i det gammla systemet om jag inte minns helt fel.

Jag gick hästhållning 95-98, och bodde inte på internat själv men många andra gjorde det. Det jag har sett och hört därifrån, både på "min tid" och hur det funkar nu, är att det tyvärr inte verkar vara någon bra lösning. De som bodde på skolan missade massor av skolan, för de var allt som oftast väldigt bakfulla. Det var fester jämt, och jag vet många som inte mådde så bra av det. Och skolan blev ju lidande, vilket man nog ångrar i efterhand. Vet att det blivit lite bättre nu, att de har fritidsledare och så, men bara till en viss tid på kvällen och inte på helgerna. Hörde en konversation mellan några elevr på "min" skola då jag var där på treårstest i våras, och de satt, brevid sina lärare, och planerade kvällens fest, var de skulle vara, vem som hade fixat hb osv. Och lärarna sa inte ett ord! :confused: :eek:
Jag tror att det blir för mycket för många (absolut inte alla) tonåringar att flytta hemifrån och inte ha någon som helst insyn från föräldrar.
Däremot tycker jag att min gymnasieutbildning var jättebra! Vi fick testa på det mesta inom hästvärlden, och det var roligt. Man blev väldigt bred i sitt kunnande. Minns inte vad intagsbetyget var, när jag började så sökte man först till naturbruk, sen efter en termin så sökte man sin inriktning. Då var det intervju och så för att komma in på häst, och alla som ville gå kom inte in.
Pm:a mig om du vill veta mer om skolan!

Jag gick häst och ridutbildning i Kalix i tre år.
Kanon utbildning. Väldigt lärorik och kul. Man får kunskaper i det mesta inom hästeriet.
hemsidan kan du läsa om det mesta.
Fråga gärna om du har övriga frågor :)

Emma

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 498
Senast: nexxa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 418
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar