Intensivkurs...

Jempan

Trådstartare
...på valla imorrn då ja ska ta över träningen av några travare i ett stall senare nästa vecka...nu e d så att ja behöver friska upp minnet lite. Vad ska man tänka på o e d nån som har nån bra travsida på lager där man ser va div. saker heter osv? skulle va bra o läsa på lite känns d som :smirk:

Sv: Intensivkurs...

Nu vill jag inte vara ohövlig på något vis... men har du inte erfarenhet nog av hästarna du ska ta hand om, bör du nog avböja, iaf vad gäller träningsbiten.

Du bör ju få instruktioner av tränaren om hur hästarna ska skötas... eller?
Och jag hoppas (och antar) att du har god häst vana så du klarar av att sköta det dagliga, fodra släppa ut m.m. Annars tycker jag att tränaren verkar lite oansvarig.

Du kan ju för övrigt ställa massor med frågor här så är vi många som gärna hjälper dig att svara.

Personligen skulle jag inte vilja släppa någon att ta hand om mina hästar, utan att den personen varit med i mitt stall och kände rutinerna och hästarna mkt väl.

Sv: Intensivkurs...

klart ja har erfarenhet, har jobbat i ett travstall i 3 år men nu haft uppehåll i kanske 1,5 år o har egen travare. O dom hästarna ja tar hand om nu har ja inte kört för att han som jobbar där nu har fixat allt d där...
kanske ska tillägga att ja har 15 års erfarenhet av hästar o ridning överhuvudtaget oxå bara så d e klart :smirk:

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 859
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur