Inte tappat navelsträngen

CosmicQueen

Trådstartare
Min lillkille är nu 1 månad. Han har inte tappat navelsträngen ännu. Hänger en ca 2 cm lång bit där.
Normalt?
När räknar man med att dom ska tappa?

Vår fölis förra året hade "nånting" kvar länge på naveln... Det var inget problem med det, så antar att vi glömde bort den så småningom :o Hon hade en mycket tydlig utbuktande navel (obs, inget brock) länge, men tror den har försvunnit nu. (Kan tyvärr inte kolla - hon är inte hemma)

Vår första fölis tappade strängen utan att det blev nånting "kvar" på en gång (första veckan förmodligen).

Naveln läker inifrån och när huden är hel borde ju stumpen stötas bort. Den kanske inte har läkt ännu :confused: eller fastnat av nån annan anledning.

Skulle höra med vet om jag blev orolig.

Tack så mkt för era svar. :)

Det är säkert ingen fara, för det ser fint ut.
Den lossnar säkert när den är klar. ;)

Men man är ju alltid orolig... :angel:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 566
Senast: fixi
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 094
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar