Inte rida utvecklar ridningen?

BasicLisa

Trådstartare
Jag har under de senaste 9 manderna ridit totalt 5 ganger. Innan jag akte till England red jag i princip 6 dagar i veckan.
Under min franvaro fran ridningen har jag trott att jag ska ga nagot steg bakat i ridningen, men konstigt nog har det inte varit fallet.
Jag vet inte varfor, men det kanns som att min ridning har utvecklats istallet for att stanna av.
Jag rider helt enkelt battre nu an tidigare och jag vagar mer. Det ar som att jag fatt en helt annan kansla for ridningen utan att ens ovat upp den.
Samma sak med mitt tranaroga, jag har arbetat som instruktor pa ridskola och privattranare ett tag och nar jag var hem senast hann jag med nagra traningspass och jag sag saker som jag aldrig tankt pa tidigare, saker jag aldrig skulle kopplat ihop tidigare blev visade sig vara sjalvklara.
Jag tycker det ar himla intressant att jag faktiskt blivit battre pa nagot genom att halla mig borta.

Vet inte riktigt vad jag vill med denna trad, men lite tankar runt detta skulle vara kul.

Sv: Inte rida utvecklar ridningen?

Man brukar ju bli "hemmablind" om man ser samma sak hela tiden. Oxh min häst går underligt nog bättre ju mindre jag rider nästan. Bäst går han om jag rider två-tre ggr i veckan, då utvecklas han... Varför kan jag inte svara på.

Inte konstigt alls. Att få chansen att bearbeta intryck hjälper inlärningen väldigt mycket. Man behöver inte ens bearbeta intrycken aktivt för att det ska hjälpa.

När jag gick gymnasiet (hästhållning) så pratade en lärare om just detta - att eleverna rider intensivt hela läsåret, åker hem och vilar under sommaren, smäler intryck - och kommer tillbaka på hösten, duktigare än någonsin.

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 371
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 768
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 598
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar