Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tippan skrev:Du kan lossa en muskel (eller sena?) som gör att hundens ben vinklas utåt, den börjar alltså gå mer bredbent och då trycks höftkulan in. Men jag är tveksam till att det fungerar på en äldre hund, där är det nog snarare leden som är sliten, dvs brosket i leden är "bortnött" och därför gör det ont. Glukosamin är det som används mest idag (på lång sikt) för att minska smärta och öka rörlighet.
Jadzia skrev:Man kan räkna med att livslängden för en Rottweiler är runt 10 år, men en del går bort redan då de fyllt åtta och andra lever tils de blir tolv. Förvisso kan arbetsbelastningen påverka hundens livslängd, men den ska inte göra det. En rottis ska vara gjort för hårt arbete och hålla för hårt jobb länge. Dock anser jag det vara bättre att låta sin hund jobba ordentligt och somna in vid åtta års ålder än hålla igen och hunden lever några år till. En ordentlig rottis blir bra mycket gladare av ett aktivt, men kort liv. Det är vi ägare som lider.
Varför inte? Olika från fall till fall, men jag vet en hund som blev av med pålagringarna, orsakade av yttre våld, genom titthålsoperation.Bota?
Artros botar man inte bara sådär, speciellt inte eftersom det handlar om pålagringar som fannspå hunden redan vid tolv månaders ålder.