Inte grönt kort :/

P

pinkypanther

Hej !
Jag har inget grönt kort. Har tänkt att ta det snart. Men jag undrar hur det är om det finns några sorts hopp och dressyr tävlingar man kan ställa upp i fast man inte har något grönt kort !?

Sv: Inte grönt kort :/

Träningstävlingar behöver du inte ha grönt kort för.

Det är ungefär som vanliga tävlingar, enda skillnaden är att du t.ex. får sitta upp igen och rida klart banan om du trillat av och så.

Men det är framridning, hoppning, omhoppning och prisutdelningar - det är en bra uppvärmning inför dom riktiga tävlingarna iaf!

Kolla med klubbarna runtomkring dig om dom anordnar några såna. Min klubb har regelbundna, men jag vet nog i&försig ingen annan klubb häromkring som brukar ha det...

(jag har inte heller skaffat GK än :o )

Okej ! Tack så mkt för svaret :) Blir till att kolla på klubbarna runt omkring i fall de har något.

Fixa det gröna kortet!!
Jätte lätt!! bara att lära sig hitta i några böcker ju,
sen kan du åka vart du vill och tävla kostar bara 50kr eller nåt sånt!!!

pinkypanther skrev:
Okej ! Tack så mkt för svaret :) Blir till att kolla på klubbarna runt omkring i fall de har något.

Kolla om de har gröna kortet kurser också då, det brukar vara ett antal träffar och man får lära sig lite vett och etikett på tävling, och lära sig hitta i TR, sedan är det en uppskrivning och lite praktiskt prov sen är det klart!! :banana:

Jag har fått tävla hopp (L;D även) utan grönt kort. tävlade dressyr en gång men hade tur att dom kände igen mig för jag behövde visst grönt kort då, men dom visste att jag hade och kunde tävla ändå. Men det är ju som sagt bäst att skaffa ett, inte så jobbigt. 3 - 4 möten tror jag det är, pratar om lite möjligt, och sist gör man provet, hur lätt som helst!

har inte heller tagit grönt kort :crazy: vad måste man kunna och så ?:p :cry:

Jag har gjort provet nyligen.
De flesta frågorna finns det svar på i TR, men några är ungefär: "Nämn 3 saker som ska finnas i en förbandslåda vid tävling" och "Vad behöver man tänka på vid lastning", osv.

Det var lätt! Se bara till att läsa lite hästböcker så du är lite "uppdaterad" några dagar innan, så kommer det gå fint :)

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 612
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
IT & mobiler Hej Tänker kanske finns några här som haj på gäller sim-kort till surplatta och nått bra tips på vad ska välja. Jag inte ha ett...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: Avalbane
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka