Jag ser inget sådant alls här i tråden faktiskt. Det verkar som ni som är starkt emot tror att de som stöttar
@karamelldrottningen för att hon ska vara i så god balans som möjligt och ha tillgång till sin egen vilja och bästa förmåga tolkar det som ”en jättebra idé med ett barn”. Sjukt svartvit läsning.
Jag tycker det är en jättebra (och lagstadgad) grej med självbestämmande och att karamellen frigör sig från åsikter från personer i sin omgivning som är kontrollerande och anklagande, oavsett om de förekommer här i tråden eller i den lilla del av hennes liv som vi har inblick i.
Att heja på karamellen är INTE att tycka det kommer bli superenkelt och okomplicerat och att allt kommer lösa sig utan ansträngning (vilket det KAN bli, eller inte) utan att försöka bidra till en person som förmår hålla sin linje (nykterhet, avgränsa negativa relationer osv) och vara så stadig som möjligt i sitt mående och humör. För DET är skyddsfaktorer för både karamellen och det eventuella barnet.
Förlåt
@karamelldrottningen att jag skriver om dig men jag tycker tråden spårar (liksom moderatorn också tidigare tyckt) och tycker inte du ska behöva vara ensam om att försvara dig här.