Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Att det bara är ts själv som kan bestämma - är inte det självklart? Du är en flera som påpekar det och jag vet inte riktigt vem ni riktar det till, jag har svårt att tro att någon här skulle vilja bestämma åt ts även om de kunde det.

Sen är det absolut så att den här tråden inte följer mönstret från den genomsnittliga Hjälp jag är gravid-tråden. Men det beror med största sannolikhet på att ingen tidigare bukegraviditet kommit till under såna här kaosförhållanden, att ts gravt verkar underskatta vad det innebär att sätta ett barn till världen och att hon får olyckligt mycket bekräftelse på den underskattningen.
Det har vi ju faktiskt ingen aning om heller. Nu har ts varit väldigt öppen här, men jag har iaf ingen som helst koll på hur alla på buke levt sina liv när de blivit gravida.
Jag tror den stora skillnaden på de som ständigt behöver peka med hela handen i den här tråden och de andra är att iaf jag har en ganska stor tilltro till att ts är en vuxen tänkande människa som är kompetent nog att driva företag. Jag tycker ingen underskattat hur det är att sätta ett barn till världen, däremot överskattade jag definitivt hur lite sömn och egentid jag skulle få jämfört med hur det blev.

För mig är det självklart 😊
Precis som för alla andra, tror jag :)
Det har vi ju faktiskt ingen aning om heller. Nu har ts varit väldigt öppen här, men jag har iaf ingen som helst koll på hur alla på buke levt sina liv när de blivit gravida.
Jag tänkte att det borde vara givet att jag skrev om graviditeter och levnadsförhållanden så som de beskrivits på buke. Inte graviditeter och levnadsförhållanden som den gravida inte berättat särskilt mycket om.

Men nu har hon ju bestämt sig för att behålla om inget skumt dyker upp på KUB. Då får man för fasen anpassa sina inlägg därefter. Vad tänker ni att skammande inlägg ska göra? Ge mer skit åt Karamellen?

Hon är varken först eller sist med att skaffa barn under mindre lämpliga förhållanden. Jag tycker inte alls hon skriver om ngn drömvärld. Tvärtom.

Lite hyfs kanske?

Men nu har hon ju bestämt sig för att behålla om inget skumt dyker upp på KUB. Då får man för fasen anpassa sina inlägg därefter. Vad tänker ni att skammande inlägg ska göra? Ge mer skit åt Karamellen?

Hon är varken först eller sist med att skaffa barn under mindre lämpliga förhållanden. Jag tycker inte alls hon skriver om ngn drömvärld. Tvärtom.

Lite hyfs kanske?

Som sagt, att Karamellen har sitt perspektiv, det förstår jag fullt ut.

Det som har chockat mig är andra. Till och med när TS själv oroar sig över hur allt ska bli så är det ”men det löser sig, hästarna klarar sig, det ordnar sig, skit i din mamma, skit i partner.”

Det kanske inte är så himla hjälpande egentligen?

Som sagt, att Karamellen har sitt perspektiv, det förstår jag fullt ut.

Det som har chockat mig är andra. Till och med när TS själv oroar sig över hur allt ska bli så är det ”men det löser sig, hästarna klarar sig, det ordnar sig, skit i din mamma, skit i partner.”

Det kanske inte är så himla hjälpande egentligen?
Exakt.

Missfall.
Det måste vara så. Känner ingenting. Inget illamående. Inga humörsvängningar. Kan jobba på som vanligt. Allt är som vanligt.
Den ligger där död och skvalpar runt. Så nu har jag ett dött barn i magen.
Fantastisk. Men jag blöder inte. Borde jag inte göra det?
Men det lever inte. Känner ingenting.

Inte orkat läsa i tråden. Gör det nog senare. Inte nu. Inte när jag bär på en död varelse.

Missfall.
Det måste vara så. Känner ingenting. Inget illamående. Inga humörsvängningar. Kan jobba på som vanligt. Allt är som vanligt.

Inte orkat läsa i tråden. Gör det nog senare. Inte nu. Inte när jag bär på en död varelse.
Mina symtom försvann också runt v 14 eller nått? Blev också lite nojig. Det är helt normalt att symtomen försvinner efter ett tag 🙂

Missfall.

Googla "gravid spökveckor" så ser du att det är väldigt vanligt när man är i andra trimestern eller däromkring - att symptomen från första trimestern plötsligt försvinner och man känner sig "ogravid".

Missfall.

Låter som spökveckorna. Efter v12 stabiliserar sig HCG och tydliga symtom kan försvinna ex illamående bröstont mm. Ingen fara.

Ja ni har kanske rätt där. Spökveckor… bu bu

Känner mig bara så less på allting just nu. Vet inte ens om jag vill ha barn eller inte.
Det skiftar från att inte vilja ha någon till att vilja ha tre. Ingen mellanting utan just dessa två alternativ.

Fick brev från sjukhuset och fattar absolut ingenting. Ska göra någon fosterdiagnostik. Men är inte det samma som KUB?
Men jag fattar inte för det ska jag ju göra tidigare än så???

Är bara så LESS på allt och att det inte känns som jag har någon som helst koll :arghh:

M är jag också frustrerad på. En idiot som jag vill ha absolut noll med att göra!
Han kan få dra till havs och drunkna 👌

Jag borde vara tacksam. Och mer positiv. Är som en trist surpuppa i jämförelse med partner. Han är iofs exceptionellt positiv och ser framåt och lösningar och hej och hå.
När jag får panik kommer han och säger andas nu så går vi igenom det här.
Det är bra han är så lugn men ibland är det nästan frustrerande. Det får mig att framstå som att jag är den som överreagerar för jämnan :cautious:
Samtidigt är det nog bra han är som en sten. Stabil och svår att flytta på.
Jag behöver en stor jäkla sten i mitt liv.
Inga virvelvindar.

Jag borde vara tacksam. Och mer positiv. Är som en trist surpuppa i jämförelse med partner. Han är iofs exceptionellt positiv och ser framåt och lösningar och hej och hå.
När jag får panik kommer han och säger andas nu så går vi igenom det här.
Det är bra han är så lugn men ibland är det nästan frustrerande. Det får mig att framstå som att jag är den som överreagerar för jämnan :cautious:
Samtidigt är det nog bra han är som en sten. Stabil och svår att flytta på.
Jag behöver en stor jäkla sten i mitt liv.
Inga virvelvindar.
Den där känslan kan jag relatera till, min man har till och med hittat på ett uttryck för när han behöver stoppa mig, ge mig en lång kram och få mig att ta tre djupa andetag (han kallar det för en "decompression cuddle" :heart). Jag känner mig absolut som ett nervvrak emellanåt, jämfört med honom, men har fått jobba mycket på att inte låta det här vara något som jag klankar ner på mig själv för. Vi är olika helt enkelt, och det finns situationer där jag står stadigt som ett berg medan det istället är min man som behöver stöttning. Dessutom tror jag att han tycker det är ganska fint att få vara där för mig och hjälpa mig reda ut mina tankar och plocka ner mig på jorden lite när katastroftänkandet går för långt.

Så jag förstår vad du menar, men försök att vara snäll mot dig själv och sluta tänka på det som att du överreagerar. Och även om det skulle råka handla om en överreaktion (men egentligen gillar jag inte det ordet eller vad det antyder) nån gång ibland så är det okej det också. Vi är inte mer än människor.

Ja ni har kanske rätt där. Spökveckor… bu bu

Känner mig bara så less på allting just nu. Vet inte ens om jag vill ha barn eller inte.
Det skiftar från att inte vilja ha någon till att vilja ha tre. Ingen mellanting utan just dessa två alternativ.

Fick brev från sjukhuset och fattar absolut ingenting. Ska göra någon fosterdiagnostik. Men är inte det samma som KUB?
Men jag fattar inte för det ska jag ju göra tidigare än så???

Är bara så LESS på allt och att det inte känns som jag har någon som helst koll :arghh:

M är jag också frustrerad på. En idiot som jag vill ha absolut noll med att göra!
Han kan få dra till havs och drunkna 👌
De kanske menar det i vecka 18-20, det "vanliga" ultraljudet alla gör.

Min Fröken alltså 😍
Det är något med henne som gör henne alldeles så där speciell och älskvärd.
Dagen pass gick inte så superbra. Hon ville lite för mycket helt enkelt. Plus måste skos om. Innåttåad så behöver korta skointervaller för annars flyger fötterna lite hur som helst (biljardering). Tycker jag ändå fått till det ok bara man tar mer medial vägg vid verkningen. Men som sagt korta sko intervaller.

Hon är så klok och reflekterande. Samtidigt ganska envis. Sen väldigt smart. Lär sig fort. Man ser direkt hur hon mår bara av att kolla hennes uppsyn.
Hon har fina gångarter och har lätt för samling.
Men det är hennes personlighet jag verkligen älskar. Tänk att jag haft henne sen den dagen hon kom till världen. Hon föddes i hagen och hade smitit ut varav mamman var helt hysterisk och ropade.
Minifröken hade fullt upp att kolla på stora världen :rofl:

Partner tyckte vi kunde gå på ett tidigare ultraljud. Bara för att se om det lever eller inte.
Jag vet inte. Måste bli privat då för tidigare tider fanns inte.
Och jag vet inte om jag orkar med ett sådant besked just nu.
Jag sa igår till honom men du vill väl att det ska vara dött?
Nej det ville han absolut inte. Han vill att det ska bli så som jag vill. Så han vill och hoppas att det lever.
Mitt i alltihop kändes det ändå fint.
Jag vågar inte hoppas på någonting.
Det är 50/50

Missfall.

För mig var i princip allt som vanligt ända fram till senare när jag började känna fosterrörelser. Att man inte känner något så där tidigt är väl inte konstigt. Jag kände i alla fall absolut ingenting.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 534
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 172
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 951
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka