Jag menade att JUST NU, den här veckan, behöver man kanske inte ta den här mannens ord på ett så stort allvar.
Folk som är upprörda eller chockade över en nyhet kan behöva få tid att smälta saken innan man gör ett nytt försök att prata med dem. Nu förstod jag inlägget som att M inte varit medveten om graviditeten så länge(?)
Är han pappan så kommer det att visa sig tids nog. Och då får ju
@karamelldrottningen och han gemensamt komma fram till vad som är den bästa lösningen för barnet.
Jag känner inte
@karamelldrottningen och jag är fullkomligt övertygad om att hon inte skrivit om hela sitt liv och alla sina släktingar och vänner här.
Och skulle det nu vara så att Karamellen faktiskt inte har några andra i sitt liv än några män och en mor, så finns det ju som sagt möjlighet att ändra även på den saken.
Jag förstår att mitt inlägg kan läsas som att jag tycker att man inte behöver planera och att jag inte tar saker på allvar. Men det är inte så jag menar. Jag menar att man ska försöka ha något slags tillförsikt även i svåra situationer, "this too shall pass" liksom. Saker blir inte bättre för att man jagar upp sig, tvärtom. Och ibland behöver man få lugna ner sig och ta lite distans till saker för att göra upp planer och strategier.