Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Ibland undrar jag hur folk får ett enkelt konstaterande till att man försöker sparka någon, eller sitta på dom.
Det var INGET elakt eller sagt med baktanke!
Som tidigare går att läsa i flera ts trådar, har jag inget problem med att ts ligger med flera män om det är det ni tror.

Ibland undrar jag hur folk får ett enkelt konstaterande till att man försöker sparka någon, eller sitta på dom.
Som tidigare går att läsa i flera ts trådar, har jag inget problem med att ts ligger med flera män om det är det ni tror.
Tror det är så enkelt som att de flesta av oss har ofantligt svårt att förstå varför i hela fridens man väljer att formulera sig som du gjorde om man inte försöker sparka på någon eller sitta på dem.

I bland kanske det är så att orden inte låter riktigt lika bra "i det fria" som de gjorde när man tänkte dem för sig själv. Jag har också svårt för att förstå vad du menade med att det "bara är o välja pappan", och tycker att det inte låter så trevligt till någon i TS situation.

@karamelldrottningen Finns det personer omkring dig som du kan prata med och få stöd av, så att du kan komma fram till det beslut som är mest rätt för dig? Samtalskontakt, partner, vän? Jag tror att du bör kunna få samtala med någon på barnmorskemottagningen/liknande, om du behöver bolla med någon annan som inte känner dig. I bland kan ju det kännas bra också.

Familjeplaneringsmotagningen (sjukt långt ord 😅) ringer nu alldeles strax.
Tog ångestmedicinen i natt för kunde inte sova och bara grubblade.
Har pratat med en god vän. Du är bäst om du läser detta ❤️
Sen med partner. Han vill att jag gör abort. Han är långt ifrån säker att han är pappan och jag kan inte heller garantera det.
Är så arg på mig själv.
Han i sin tur har kontaktat någon mottagning som ska utreda hur det ser ut för honom vad gäller spermiekvalité och om det var något mer.
Mitt förslag det. Jag vill verkligen veta.
Jag kan inte ha barn med någon annan än partner. Det går inte. Jag kommer inte klara av ett barn själv. Och vill verkligen inte ha barn tillsammans med M som jag misstänker är den som ligger bakom detta inne i mig nu.

Sen med partner. Han vill att jag gör abort. Han är långt ifrån säker att han är pappan och jag kan inte heller garantera det.
Är så arg på mig själv.
Han i sin tur har kontaktat någon mottagning som ska utreda hur det ser ut för honom vad gäller spermiekvalité och om det var något mer.
Jag kan inte ha barn med någon annan än partner. Det går inte. Jag kommer inte klara av ett barn själv. Och vill verkligen inte ha barn tillsammans med M som jag misstänker är den som ligger bakom detta inne i mig nu.
Det låter bra att du tar stöd av både vården, god vän och partner i dina funderingar. Hoppas du får ett bra samtal med familjeplaneringsmottagningen. Det märks att du klarar av att ta ansvar för en situation som inte på något sätt var planerad.
Jag vet inte om du önskar någon respons på det du skriver (du kan helt se förbi mitt tillägg, jag har ingen rätt att säga någonting om någon annans liv egentligen) men för mig låter det som att du resonerar klokt utifrån din situation och ditt mående :heart

Är så arg på mig själv.
Jag kan förstå din partners känslor kring detta, även om jag har svårt för att han har en åsikt kring abort eller inte. Skrev du inte alldeles precis att han lät dig bestämma?

Du behöver
  • en stabil nykterhet över lång tid
  • ett stabilt psykiskt mående där du lärt dig att hantera dina toppar och dalar
  • en stabil partner som vill detsamma som du med ert gemensamma liv

SEDAN kan du/ni börja fundera på barn.

Just nu har du inget av det där, som det verkar.

Du behöver
  • en stabil nykterhet över lång tid
  • ett stabilt psykiskt mående där du lärt dig att hantera dina toppar och dalar
  • en stabil partner som vill detsamma som du med ert gemensamma liv

SEDAN kan du/ni börja fundera på barn.

Just nu har du inget av det där, som det verkar.
Partner är stabil. Det är jag som inte är det. Nykterheten känns helt ok.

Jag kan förstå din partners känslor kring detta, även om jag har svårt för att han har en åsikt kring abort eller inte. Skrev du inte alldeles precis att han lät dig bestämma?
Med tanke på att det är oklart vem som är pappa till barnet är det väl inte märkligt att han har åsikter kring det hela?
Det är naturligtvis enbart Karamellens beslut- men partnern sitter ju faktiskt i en riktigt jobbig sits.

Är så arg på mig själv.
Är det överhuvudtaget tekniskt möjligt att göra faderskapsutredning under de tolv första graviditetsveckorna? (Jag är skeptisk.)

Jag har också svårt att tro att din partners fertilitetsutredning anses så brådskande att den prioriteras. Och nu har vi ju ett par veckor av helger framför oss. Inget går fort just nu.

Jag kan inte tro annat än att du kommer att tvingas fatta ett beslut utan att ha all information. Det beror inte på att du är sämst eller på att ditt liv är värst. Det här är helt enkelt en del av att vara människa. Inte mer än så.

Beslutet är ditt. Ett icke fattat beslut är också ett beslut. I praktiken. (Om abort känns för stort, fattar jag inte hur ett barn skulle kunna kännas mindre stort.)

Kanske det är bra om du har några dagar på dig att ta det lugnt och fundera igenom beslutet — oavsett vilket det blir — i lugn och ro.
Försök prata med nån snäll person som inte själv är inblandad i det hela, och som kan hjälpa dig att se saken ur många synvinklar.

Allt kommer att ordna sig på ett eller annat sätt, även om det inte känns så just nu.

Är det överhuvudtaget tekniskt möjligt att göra faderskapsutredning under de tolv första graviditetsveckorna? (Jag är skeptisk.)

Jag har också svårt att tro att din partners fertilitetsutredning anses så brådskande att den prioriteras. Och nu har vi ju ett par veckor av helger framför oss. Inget går fort just nu.

Jag kan inte tro annat än att du kommer att tvingas fatta ett beslut utan att ha all information. Det beror inte på att du är sämst eller på att ditt liv är värst. Det här är helt enkelt en del av att vara människa. Inte mer än så.

Beslutet är ditt. Ett icke fattat beslut är också ett beslut. I praktiken. (Om abort känns för stort, fattar jag inte hur ett barn skulle kunna kännas mindre stort.)
Nu har du missuppfattat. Det är inte faderskapsutredningen han ska göra.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 184
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 048
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 781
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka