Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Nu försöker jag bara sänka alla kraven. Vilket är nog det svåraste som finns.
Vill så oerhört mycket mer!

Därför att det är roligt att se resultat. Och ja det känns meningsfullt. Men nu hände det här och jag eller snarare min kropp känner sig som 85 år gammal.
Små små steg.
Jag kommer igen men måste verkligen se upp så att inte detta händer igen.
Oerhört frustrerande.
Precis när jag kände att det flöt på livet. Tydligen ska man inte känna så?

Ja ja. Det hade kunnat vara ännu värre såklart.
Små små steg. INTE GÖRA FÖR MYCKET!!

Idag är det enkelt att inte göra mycket eftersom jag ändå inte orkar göra nånting.
Somnade tidigt igår. Sedan sovit flera timmar nu under dagen.
Hur mycket kan en människa sova egentligen?
Men tänker att jag läker bäst så. Imorgon hoppas jag vara mer som vanligt för har lite mer inplanerat då.

Livet känns så overkligt.
Har haft alldeles för mycket tid idag till att tänka. Fast jag orkar inte riktigt tänka heller.
Tänkte göra en ansats att tvätta håret idag om det går. Känns äckligt av klistret men inte orkat än ta tag i det.
Lär säkert göra ont. Kanske om jag bara sköljer av det 🤔

Om exakt ett år. Hur ser livet ut då?
Jag hoppas det är bra. Inte bara med mig utan med alla och allt.
Det är som att en slags osäkerhet har svept över världen.
Ingen vet nånting om något.

Är det verkligen rimligt att sätta barn i en sådan här kaosig värld? Är det försvarbart?
Sådant har jag tänkt på idag och inte kommit fram till något.

Har haft alldeles för mycket tid idag till att tänka. Fast jag orkar inte riktigt tänka heller.
Tänkte göra en ansats att tvätta håret idag om det går. Känns äckligt av klistret men inte orkat än ta tag i det.

Är det verkligen rimligt att sätta barn i en sådan här kaosig värld? Är det försvarbart?

Måste du komma fram till något då? (Tänker så du inte pressar dig själv). ❤️.

Ptja, har alltid funnits problem i alla tider så jag tycker det är upp till var och en om det ❤️. Nu såg ju till exempel det här landet bättre ut när jag var barn meeen jag är tacksam att jag blev född och att jag lever...! Tänk tex den gamla generationen som växte upp med andra världskriget härjande...❤️

Det är ingen som vet något om något någonsin. Framtiden är ALLTID oviss. Så har det varit i alla tider och så kommer det alltid att vara.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 635
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 228
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 053
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka