Inte bli trött

G

guzzi my love

Är det snat att hästen inte får vara trött eller se trött ut när den kommer i mån?:confused: Min kompis sa att hästen inte fick vara trött eller svettig..

Sv: Inte bli trött

Den skall vara fit to continue, alltså bör klara att ridas 2 mil till annars blir den inte godkänd i slutbesiktningen. men om en häst som ridits i 8 mil inte är svettig borde det vara ngt fel på den, så svettig får den självklart vara. den får däremot inte ha förlorat så mkt vätska att den är uttorkad utan ju mer den svettas bör den ju alltså dricka!

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
507
Hundhälsa Någon som har erfarenhet av hund som har fått butorfanol? Min 13-åriga whippet fick butorfanol för ultraljud av livmodern. Inför och...
Svar
7
· Visningar
685
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Kilauea
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 136
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Tonåringar