Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske. Jag funderade själv ungefär en dag innan jag svarade. Fast han läste det igår eftermiddag så jag vet inte hur mycket betänketid som kan tänkas behövas.

Jag har i alla år jobbat skift. Dvs det kan gå 2-3-4 dagar när jag inte hinner svara om jag inte ska skriva bara nåt kort.

Eller så kom nån annan mer intressant emellan. Skulle bara släppa det. Svarar han så svarar han, om inte var han ändå inte rätt.

Jag har i alla år jobbat skift. Dvs det kan gå 2-3-4 dagar när jag inte hinner svara om jag inte ska skriva bara nåt kort.

Eller så kom nån annan mer intressant emellan. Skulle bara släppa det. Svarar han så svarar han, om inte var han ändå inte rätt.
Jag har släppt. Han var inte den enda som visade intresse så jag skulle ändå inte riktigt ha tid att träffa honom. Inte närmaste tiden i alla fall.

Men nyfiken kan man väl vara ändå?

Jag har släppt. Han var inte den enda som visade intresse så jag skulle ändå inte riktigt ha tid att träffa honom. Inte närmaste tiden i alla fall.

Men nyfiken kan man väl vara ändå?

Det kan man absolut. Men så länge man inte får svar från personen vet man inte mer än just det man kan gissa. Dvs att det kan finnas tusen och en olika anledningar. Det jag menade med släppa. Fråga honom om han svarar, men annars blir det mest något som man aldrig kan få svar på hur nyfiken man än är.

Jag har inte gett upp riktigt än...
Fortfarande Tinder och BC som gäller... Måste erkänna att trots alla "nötter" på BC är det den sida som passar mej bäst... Blockar alla som inte passar mej, använder kik (inte min riktiga utan en annan) som verifiering med ansiktsbilder för de som inte har det redan... Och blockar även där de som inte matchar mina "krav"... Så selekteringen är rätt hård...

Har några jag pratar med, vi verkar rätt "lata" allihopa och orkar inte direkt röra på oss...
Men träffade en i kväll som var riktigt trevlig (och snygg).. Så som sagt lever på hoppet...

Har varit utan internet så har inte kunna följa er! Förlåt!

Här går det väl ok.

Risk analytikern är väl lika seg som vanligt och där blinder aldrig något seriöst från min sida ändå, har väl tappat intresset då konversationerna rent generellt är otroligt non-happening.

Spanjoren - jag gissar på att han har mycket med flytten på Fredag. Antagligen möts vi upp någon gång när han har flyttat men det är stor chans att det blir en vänskap mer än något annat.

Advokaten - ingen är mer chockad än jag över att han fortfarande är otroligt intressant och blir mer så för varje dag. Vet inte ens varför han blev en right swipe på tinder då ett flertal av bilderna är "fel" och för poserade (har dock fått några bilder tagna de senaste dagarna som ej är poserade, mycket bättre :rofl: Tydligen tycker jag att det är lättare att läsa av personen när de inte är poserar för foton, stor chock....). Magkänslan var att det var en player från början speciellt efter varningarna från min vän. Men det försvinner faktist mer och mer, och det verkar finnas rätt mycket undertill med den här personen än jag förväntade mig från början. Humor har han i alla fall, och har jobbat med annat än att vara advokat i livet innan (journalist t.ex) så är väl inte helt fast i den stereotypen. Vi får se vad som händer han kommer tillbaka den 8:e.

Konstigt nog hittar jag de mest intressanta utanför dejtingsidorna. Är väl lite old school
Jag tycker att dejtingsidor är ganska jobbiga överlag. Eller.. Inte sidorna i sig men sen när själva första "dejten" ska bli av. Tycker det är väldigt jobbigt att försöka leva upp till något, att man ses för att se om man vill gå vidare. Det är nästan som en smärre arbetsintervju, och i många fall känns det som att jag i alla fall stöter bort folk för alla outtalade krav som finns. Ofta känner jag mig som orimligt pryd när jag inte vill bjuda hem människan till mitt hem första gången, inte ligga med honom på första träffen etc etc, vilket gör att det är orimligt att lyckas "övertala" någon om att jag är något att ha..

Jag tycker att dejtingsidor är ganska jobbiga överlag. Eller.. Inte sidorna i sig men sen när själva första "dejten" ska bli av. Tycker det är väldigt jobbigt att försöka leva upp till något, att man ses för att se om man vill gå vidare. Det är nästan som en smärre arbetsintervju, och i många fall känns det som att jag i alla fall stöter bort folk för alla outtalade krav som finns. Ofta känner jag mig som orimligt pryd när jag inte vill bjuda hem människan till mitt hem första gången, inte ligga med honom på första träffen etc etc, vilket gör att det är orimligt att lyckas "övertala" någon om att jag är något att ha..
Det jag har lärtmig om dig så har du inget att oroad dig för! Du ska göra skaer som du är bekäm med inte vad andra vill att du ska göra.

Vad är det du ska leva upp till? Någon annans idé om hur du ska vara? Eller är det en prydlig fasad du satsar på?

Du sätter ribban själv. Det bästa man kan göra är att vara sig själv.

Sen är det väl inte alls märkligt om du inte vill bjuda hem en människa du inte känner. Jag gör det helst inte men har gjort undantag. Och hur många ligger redan på första dejten? Det skulle väl vara om det redan är uttalat från början att det är det ni båda är ute efter, men aldrig annars.

Vad är det du ska leva upp till? Någon annans idé om hur du ska vara? Eller är det en prydlig fasad du satsar på?

Du sätter ribban själv. Det bästa man kan göra är att vara sig själv.

Sen är det väl inte alls märkligt om du inte vill bjuda hem en människa du inte känner. Jag gör det helst inte men har gjort undantag. Och hur många ligger redan på första dejten? Det skulle väl vara om det redan är uttalat från början att det är det ni båda är ute efter, men aldrig annars.

Jag har blivit "kritiserad" för att jag inte vågat mer på första dejten, att jag borde ha frågat om han ville följa med in efter promenaden etc. Många i min omgivning kör allt, för mig, väldigt bakvänt; ligg först, lär känna människan sen. Och nej, det är inte någon prydlig fasad jag satsar på, jag är inte bekväm med att släppa på alla spärrar på en gång.

Jag har blivit "kritiserad" för att jag inte vågat mer på första dejten, att jag borde ha frågat om han ville följa med in efter promenaden etc. Många i min omgivning kör allt, för mig, väldigt bakvänt; ligg först, lär känna människan sen. Och nej, det är inte någon prydlig fasad jag satsar på, jag är inte bekväm med att släppa på alla spärrar på en gång.
då ska du inte göra det, det är du som ska bestämma vad du vill göra.

Det finns ingen anledning att vara rädd för kritik. Är det så att det som passar dig inte passar den andre så är ni inte rätt för varann. Svårare än så är det inte. Våga hålla fast vid det du tycker. Du behöver inte vara omtyckt av alla. Det viktiga är att du tycker om och respekterar dig själv!

Om någon du dejtar tycker du "vågar" för lite är det uppenbarligen inte rätt person för dig. Att många i din omgivning dejtar på ett visst sätt har inget med dig att göra - dom dejtar på ett sätt som passar dom, men det är ingen mall. Fokusera på vad som känns rätt och fel (eller snarare bra och dåligt) för dig, och gå på det i ditt dejtande.

Du ska göra det du vill och är bekväm med på första dejten. Jag bjuder inte hem någon nätdejt till mig och vill heller inte gå hem till honom på första träffen. Och ingen verkar förvänta sig det heller av de jag träffat.

Jag har gått hem med någon på första dejten ett flertalet gånger. Då har jag visserligen oftast träffat de någon gång innan (ej nätdejting då) och då har jag gjort det för att jag VILL. Inte för att man bör eller inte bör. I min bekantskapskrets är det omvänt. Om det är någon som man är intresserad av ska man tydligen inte ligga på första dejten för att ha någon chans. Men jag orkar inte bry mig om såna "regler". Dessutom har två av mina tre förhållanden inletts med att ligga på första dejten, så jag ger inte så mycket för dessa föreskrifter folk får för sig. Gör som du vill, någon dag lär du träffa någon som gillar dig för den du är och de som inte gör det hade ändå inte funkat i längden.

Men herregud, testade göra en profil på MP, bara för att se hur det differ från HP. Tycker det är mycket fler "skummisar" man får mail från där. Alltså såna folk som verkligen ser "skumma ut", kanske elakt. Men man måste jo vara lite attraherad för det skall funka. :grin: (alltså jag tycker verkligen 90 % ser ut som såna där lätt kunna hoppa på en i "dark alley" på kvällen :nailbiting:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 025
· Visningar
105 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur