Du har inte en hund som gärna hälsar med en strumpa, sko eller leksak i käften? I brist på föremål kan min hund ta gästens hand eller arm i munnen. Det är ingen spaniel eller retriever så greppet är mer "fast" än hos en sådan. Har haft en gäst som bestämt hävdade att min hund hade bitit denne i handen medan jag var ute i köket. Det syntes inga som helst skador eller blåmärken på handen, och jag tror att gästen så småningom blev övertygad om att hunden bara hade hälsat på sitt sätt, när jag förklarade att handen skulle ha sett ut som blodig köttfärs OM min stora kraftfulla hund verkligen hade avsett att bita, och att vissa hundar faktiskt hälsar på det sättet.Jag svarar flera på en gång: nej, min hund var som vanligt när jag kom ut, varken arg eller rädd och visst skulle han kunnat huggit men det känns så konstigt att han skulle gjort det helt oprovocerat och att han sen skulle låtsat som det regnade. Oscar för bästa manliga skådespelare 2017? Nu går matte in så jag passar på att snabbt hugga killen två gånger i armen och sen låtsas som ingenting.
Visst kan det som @Monstermom säger bli sår även om tyget är helt och självklart kan min hund ha bitit om han blev arg eller rädd av någon anledning. Jag vet även att polisen inte skulle kliva in här och skjuta honom (hunden) utan det skulle blivit en utvärdering i första hand och även då tror jag inte att någon skulle bedöma honom som farlig, men det tar ju mer om en stor hund av schäfertyp biter än en chihuahua.
Jag såg ju ingenting av vad som hände, varken om eller varför hunden skulle bitit. Han som kom hit hade enligt uppgift vuxit upp med boxer, hans farföräldrar hade haft en boxer men han hade aldrig haft en egen hund. Jag skulle själv aldrig börja kommentera någons djur eller barn första gången jag träffar dem och ge dem ADHD-diagnoser för att de är glada och uppspelta, men oavsett vad som hänt så hoppas jag slippa ha någon mer kontakt. Jag kan inte göra mer än be om ursäkt flera gånger, erbjuda mig att betala för ev skador och jag har sagt att han får anmäla mig om han vill, men att jag skulle bjuda hem någon med baktanken att min hund skulle få tugga lite på mina gäster känns väldigt långsökt.![]()
Hade din gäst varit en bra kille som de facto hade blivit biten två gånger av hunden, hade han betett sig helt annorlunda. Good riddance säger jag som inte tror att varken han eller polisen kommer att höra av sig i framtiden.