Inte ätit på 4 dagar *orolig*

E

Extasia_ox

Min hund Labrador med en liten touch av Rottis på snart 2år vill inte äta!! Från att ha slukat sitt hundfoder på några sekunder så åt hon sakta, gick och drack sen åt hon igen. Ibland åt hon inte ens upp. Nu äter hon inte alls.. :confused:

Hon får hundfodret Axesse (eller vad det heter). Det har hon alltid ätit utan problem. Men nu vägrar hon helt! Har provat allt, chips, smörgås, fil, leverpastej. Vill inte ha något! Annars är hon världens största godis gris. Vet att man inte ska ge dom något annat om dom matvägrar. Men tycker ju så synd om henne när hon vägrar äta. Har gått ner 2 kilo. Kan dom bli såhär när dom ska löpa?
Hennes mamma som bor granne med oss har också slutat att äta, och då är det verkligen något som är fel! Dom ska in på måndag. Ska vänta och se vad dom hittar på henne. Blir inte min bättre får vi väl åka in med henne med.

Hon dricker, kissar och bajsar, lite lös i magen men vanlig färg på bajset. Jätte pigg och busig. Glanslös päls eftersom hon inte har ätit något..

Fick av brorsan kattmat (gegga mat) på burk. Det åt hon, även rå köttfärrs gick bra. Men det är det enda hon har ätit. Ska koka köttfärrs som är bra för magen.

Finns det något annat hundfoder man kan prova att ge henne? Torrfoder lär hon nog inte äta, då hon inte ens vill ha levergodis. Som annars är det bästa som finns!!

Annars får vi väl se vad som händer, eftersom hon inte vill äta nu så låter vi maten stå framme. Det går ju inte i vanliga fall, då skulle hon väl se ut som en gris vid det här laget :rofl:
 
Sv: Inte ätit på 4 dagar *orolig*

naaaw :( När en labrador inte äter är det något som är fel...:(
 
Sv: Inte ätit på 4 dagar *orolig*

Ta bort maten helt, det finns ingenting bättre för hungern än svält!

Så länge hunden dricker vatten är det ingen fara... Uttorkning är mycker farligare än lite hungersnöd, fettet på hundkroppen finns där för ett skäl =)
 
Sv: Inte ätit på 4 dagar *orolig*

hon kasnske har ätit nåt så att det är stopp i systemet. tuggat sönder en boll eller nåt annat?

jag såg på nåt veterinär programm en vovve som hade svalt en majskolv. tvärstopp i magen.
 
Sv: Inte ätit på 4 dagar *orolig*

Har du tagit tempen?

Hon kan ha ont i halsen. Båda tikarna kan ha en halsinfektion då går det lättare att svälja mjuk mat som är "lenare" förhalsen.

Fast hon behöver inte ha förhöjd temperatir för halsont heller.

Och som sagt: Det enda som är viktigt är väska.

Håll oss gärna uppdaterade m vad som händer.
 
Sv: Inte ätit på 4 dagar *orolig*

Provade även med att blötlägga maten, men det gick inte hem.
Idag kokade vi köttfärrs, det åt hon. Åt även upp lite hundmatskulor också så jag tror att det bärjar vända nu :) Hon är mycket piggare, extremt pigg. Lite smått galen :D Så nu hoppas jag att det blir bättre!
Annars har jag några bra tips att använda mig av! Tack så mkt!!

Thea hälsar och tackar :p
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Torsten har matvägrat och kräkts en hel del. Numera kräks han även dagtid. Och han bajsar inne omnätterna.. Har varit lite förundrad...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 182
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: Tjholahopp
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i halsen sen mitten av april, jag har varit på vårdcentralen ett antal gånger och igår fick jag komma till...
2
Svar
34
· Visningar
2 397
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp