Sv: Inspirations- och pepptråd!
Tackar!
Tomten gränsar i sydväst till en skogsdunge och mot väst en äng som sedan går över i skog. Det är en ganska hopplös med häftig tomt. Vissa delar går inte att gå i eftersom det är så brant, så de delarna är vildvuxna. Det har visst legat ett gammalt grustag här innan huset byggdes 1939 så att gräva är jobbigt. Får man ett helt spadtag utan att det tar stopp så är det verkligen ett hallelujamoment. Som tur är kan man ju göra mycket roligt med sten så jag tröstar mig med att jag i alla fall har gratis byggnadsmaterial.
Vår hund är inte heller så trevlig att ha där folk går förbi, därför sätter vi bara staket runt den delen av trädgården som man knappt ser gatan från.
Ju mindre tomt ju mindre att vakta är vår erfarenhet.
Vad tråkigt med din hund, hoppas den tar konvalescensen hyfsat med ro.
Södergaveln på huset och mina terassodlingar.
[/url][/IMG]
Det som vi ska hägna in. Här syns det hur brant tomten är.
[/url][/IMG]
Utsikten är inte så dum
[/url][/IMG]
Söta snödroppeliknande blommor, någon som vet vad det är?
[/url][/IMG]
[/url][/IMG]
Tackar!
Tomten gränsar i sydväst till en skogsdunge och mot väst en äng som sedan går över i skog. Det är en ganska hopplös med häftig tomt. Vissa delar går inte att gå i eftersom det är så brant, så de delarna är vildvuxna. Det har visst legat ett gammalt grustag här innan huset byggdes 1939 så att gräva är jobbigt. Får man ett helt spadtag utan att det tar stopp så är det verkligen ett hallelujamoment. Som tur är kan man ju göra mycket roligt med sten så jag tröstar mig med att jag i alla fall har gratis byggnadsmaterial.
Vår hund är inte heller så trevlig att ha där folk går förbi, därför sätter vi bara staket runt den delen av trädgården som man knappt ser gatan från.
Ju mindre tomt ju mindre att vakta är vår erfarenhet.
Vad tråkigt med din hund, hoppas den tar konvalescensen hyfsat med ro.
Södergaveln på huset och mina terassodlingar.
Det som vi ska hägna in. Här syns det hur brant tomten är.
Utsikten är inte så dum
Söta snödroppeliknande blommor, någon som vet vad det är?