Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänk på att bladen måste få vissa ner rejält innan du kör över dem. Annars är risken stor att tulpanen inte orkar komma upp året därpåHär hos mig håller alla rabatter på att drunkna i gamla lökblad, efter påskiljor och krokus. Så här är operation rensning, och i de rabatter jag plantrar om så tar jag upp alla lökar och flyttar dom till bättre ställen. Tulpaner hamnar i gräsmattan på ett ställe där det redan växer några vilsna tulpaner (troligen sen någon gammal rabatt legat där), då kan jag köra över dom med gräsklipparen när de blommat över
Är det lika med krokus?Tänk på att bladen måste få vissa ner rejält innan du kör över dem. Annars är risken stor att tulpanen inte orkar komma upp året därpå
Jodå, så är det med alla lökväxter. Bladen ger näring till löken så att den kommer igen nästa år. Tar du bort/klipper bladen får löken inte tillräckligt för att blomma nästa år, sen kan man ju ha tur och det kommer något ändå...Är det lika med krokus?
Undrar hon som körde över alla krokusblad idag med gräsklipparen...
Såhär ser det ut hos oss just nu, då det ska bli ny grusuteplats, nya gångar och så. Då ska även 2 rabatter försvinna och 1 bli till. Har gett bort massa blommor till vänner och räddat det jag gillar mest. Spännande
Till vänster i bild så är det planterat en lavendelkant med en Astrid Lindgren innanför. Hoppas det tar sig fort och ger blommor!
Vad gör ni just nu?
@Chili Vad fint, och jag älskar att du beskriver trädgården som vild och vacker
Den av perennrabatterna som är mest "färdig". Det börjar likna något!
Vi har efter många om och men bestämt oss för att ha grus på hela platsen framför huset och längs största "fingången", med storgatsten lagd i kanterna så gräset hålls på plats. Och så blir det smågatsten på en smalare gång till vår parkering. Vi vill så gärna ha natursten så det känns naturligt här på vår gård, och då blev grus en naturlig och ekonomiskt val vi har några gamla kalkstensplattor som ska användas på något vis också, bara för de är fina och hör till huset. Får se hur...
låter ju som ett enormt projekt du haft! Jag vill se bilder!!! är du duktig på att odla ätbart? Sånna rosburar har jag sett flera bilder på, helt grymt vackert! Jag planerar klematis-torn i armeringsjärn. Blir det bra kanske det blir någon klätterros i torn så småningom *dreggel*