Inspirations- och pepptråd!

Om man bara vill att det ska se lite ordning och reda ut, dvs "jag har kontroll" hade jag täckt med plastsäckar eller något för ändamålet lämpligt material köpt tex på Plantagen och tyngt ner med lite stenar. På så sätt kommer mycket av det som växer under dö och du kan plantera något mer täckande när du är redo.

Ingen som har ngn idé om hur vi får bukt med ogräset? :confused:

Spruta med Round up och du vill ha allt avdödat?

Här är det som blivit planterat i jordkullen och som förhoppningsvis ska ta sig och bre ut sig:
Två olika asiatiska liljor
Två amerikanska blåbärsbuskar
1 hortensia
1 syren buddleja
1 syren hortensia.
Ser tråkigt ut men hoppas det blir fint nästa år:)

I bakgrunden finns kungsljus som tagit sig och ormbunke.

Vad kul med bilderna! Ser ut att kunna bli väldigt mycket mysigare med lite staket som instängsling. :) i slänten kan jag inget bra att plantera... men något som breder ut sig, blommar och tål torka låter ju bra kanske? ;)

Spruta med Round up och du vill ha allt avdödat?

Här är det som blivit planterat i jordkullen och som förhoppningsvis ska ta sig och bre ut sig:
Två olika asiatiska liljor
Två amerikanska blåbärsbuskar
1 hortensia
1 syren buddleja
1 syren hortensia.
Ser tråkigt ut men hoppas det blir fint nästa år:)

I bakgrunden finns kungsljus som tagit sig och ormbunke.

Det blir nog toppenfint när det har tagit sig!
Det här är senaste bilden från min trädgård, en rabatt som är tänkt att tvinga folk att gå på gångarna som det är tänkt och inte gena i hörnen ;)
Fast vi är väldigt nöjda med gångarna för dom känns naturliga att följa.
sFzBL6Q249

Förresten..
Nästa år ska jag plantera klätterrosor på en sträcka om drygt 8m. Tanken är att de ska klättra över ett gjutjärnsstaket som kommer bli minst 1m högt. I ena änden ska det vara helt vita rosor och i andra änden ganska mörkt rosa (dock ej röda, tycker inte om röda rosor). Däremellan ska det gå från den vita ytterkanten till den mörkt rosa. Hoppas ni förstår hur jag menar O_o

Nu behöver jag förslag på rosor! Det får gärna vara sådana som blommar under en längre period och helst ska hela sträckan åtminstone någon gång blomma samtidigt så att effekten lyfts fram :love:

Vad gör man med en tomatplanta och en chili och paprika planta som fått spader nu på hösten:confused:
Det är supermånga tomater och den blommar än. De kommer ju inte hinna mogna innan frosten kommer:( Fullt med chili och paprika med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka