Sv: Inspirations- och pepptråd!
Och här har det donats i rabatten!
Har ju valt en rabatt som jag grejat med, annars blir det inte så mycket småpill i trädgården nu.
Jag grävde lite för två veckor sen, knappt halva. Idag grävde jag upp resten och myllade ner lite granna gödsel (väldigt lite, ville inte häva i massor såhär sent men där är så sjukt näringsfattigt). Tog upp det jag grävde ner förra gången och gjorde om. Note to self: gräv inte ner blommor när du är arg, trött och lite stressad.
Jag har omplanterat flox (rosa och lila), såpnejlika och aster (vet ej färg) så de sitter längst bak mot huset. Sen puttade jag även ner hyacinther (rosa och vita), pingstliljor, tulpaner, honungslök och kvicklök.
Nästa år ska det göras klart med fler perenner, både stora och marktäckande, så det blommar på sommaren också.
Mängder av tidlösa sköter sista höstrycket. Tyvärr ingen bild pga rabatt som består mest av jord och ledsna överblommade blommor är inte så vackert, nu dessutom täckt av löv.
Förutom detta har jag grävt ner 1 kg påskliljor och ett gäng tulpaner under/framför en stooor kornellbuske. Den ska beskäras nästa år, då blir det att plantera fler lökar längre in! I helgen ska jag även peta ner krokusar och pingstliljor under min stora, underbara lönn som står mitt i trädgården, tillsammans med blandade smålökar från mammas trädgård (troligtvis scilla, vårstjärna och snödroppe).
Redo för våren! Lite grann iaf.