inspänningstygar

S

Sonita

Eftersom att det är många här som kan mycket :) tänkte jag fråga en sak som jag såg på en ridskola för ett tag sedan. De hade någon slags inspänningstygel som satt fast i sadeln och gick tillnackstycket på tränset. Är det verkligen schysst? Vad är det till för?

Bockrem kanske? den säter man i framvalvet på sadeln och sen längs manen till nackstycket just för att hindra hästen från att få ner huvudet och bocka.
HAr inte användt de själv, vet dock en b-ponny som hade de när en liten tjej red honom då han var bockmästare

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 219
Utrustning Jag har en flughuva som saknar fästen till att fästa i tränset och den känns som den är på väg att åka av under användning. Tänker att...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 077
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025