Inskränk den heliga allemansrätten

Skandalerna är för många. Allemansätten kom inte till för att ge företag fri tillgång till naturen.
Jag håller med. Det är helt galet att markägaren ska måsta betala kronofogden för att få hjälp att avhysa plockare som slagit läger på hans mark. Och hon skriver även att nu lönar sig inte skogsbruk som ger rikligt med bär. Jag vet! Granplantorna härstammar från några få granar som har vidare grenar än de flesta. Markägarna vill ha dom pga då skuggar grenarna marken under och kväver all annan växtlighet. På så vis får granarna mer näring och växer fortare men det blir inga bär.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Skandalen kring den danska dressyrmogulen Andreas Helgstrand har skakat om hela hästvärlden. Nu hoppas svenska dressyrstjärnan Carl...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
189
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 561
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 242
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V