Insektsbett?

Idag är det tydligt utanför markeringen, i fredags var allt det röda innanför.Tycker att det är ett smart sätt att hålla koll, och hoppas att fler lär sig att göra så :)
Visa bifogad fil 149178
Men om det är borrelia, vilket det definitivt ser ut som, så behöver du ju antibiotika oavsett storlek på fläcken. Läkaren som sa åt mig att rita förklarade att det var ett sätt att se om antibiotikan verkade. Fläcken fick fortsätta öka nån dag eller så efter pc-start, sen måste den minska.

Jag tycker faktiskt att det är konstigt att de sa åt dig att avvakta.
 
Men om det är borrelia, vilket det definitivt ser ut som, så behöver du ju antibiotika oavsett storlek på fläcken. Läkaren som sa åt mig att rita förklarade att det var ett sätt att se om antibiotikan verkade. Fläcken fick fortsätta öka nån dag eller så efter pc-start, sen måste den minska.

Jag tycker faktiskt att det är konstigt att de sa åt dig att avvakta.
Har pratat med en ny läkare nu och jo det är borrelia. Så har fått penicillin. Hon tyckte inte heller att det var bråttom med vård utan jag kan vänta tills i morgon med att påbörja behandling. När jag ringde var det bara ca 5 cm i diameter och det är lite gränsfall tydligen.
 
Har pratat med en ny läkare nu och jo det är borrelia. Så har fått penicillin. Hon tyckte inte heller att det var bråttom med vård utan jag kan vänta tills i morgon med att påbörja behandling. När jag ringde var det bara ca 5 cm i diameter och det är lite gränsfall tydligen.
Jag känner också igen det där med 5 cm, de har nåt slags gräns där.

Bra att du fick det kollat igen, med pc lär du få bukt med det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 505
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 328
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 621
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?

Omröstningar

Tillbaka
Upp