Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade världens kris med hästarna när jag blev myndig. Från att gå i gymnasiet och kunna lägga all tid i världen, till att plugga, skaffa jobb, bygga bo, bli kär, ta körkort, bli berest, vara skitsnygg och konstant ansvarsfull, ordningsam, ambitiös OCH dessutom samtidigt supa, knulla, få "livserfarenhet"... Samtidigt som allt jag ville på ett sätt var att gömma mig i stallet, vilket jag verkligen inte hann med.
Resultatet var att jag knappt var i stallet alls, för att jag fick så dåligt samvete av att inte ha tillräckligt med tid. Sen ännu sämre samvete. Osv.
Klart du inte måste hjälpa henne, men antagligen kommer hon bättra sig snart när hon fått ordning på livet?
Jag lova att hjälpa henne ekonomiskt när hon köpte 3 åringen, Vi skulle dela på allt tills foderhästen åker hem.
Hon hade inte köpt hästen om jag inte hjälpte henne, hon har inte fast arbete, typ tim och inringnings personal.
Jag vill bara att hon skall ta mera ansvar för sina hästar och prioritera dom först
Jag lova att hjälpa henne ekonomiskt när hon köpte 3 åringen, Vi skulle dela på allt tills foderhästen åker hem.
Hon hade inte köpt hästen om jag inte hjälpte henne, hon har inte fast arbete, typ tim och inringnings personal.
Jag vill bara att hon skall ta mera ansvar för sina hästar och prioritera dom först
Kl
Jag fyller 25 iår, får fortfarande låna pengar samt får ibland lite pengar från mina föräldrar till hästarna. Och det är nåt jag "tyvärr" är van vid, jag är delvis bortskämd. Tar mina pengar slut finns det alltid mer att hämta eller hur man ska förklara. Såhär i efterhand önskar jag att mina föräldrar lärt mig mer om ekonomi och sparande. Har tex inte en krona i buffert, när det har hänt nåt har det funnits pengar att låna. Har dock alltid lämnat tillbaka men det jag vill ha sagt är att det inte alltid är bra att skämma bort sina barn, det är inte förrän på senare tid som jag faktiskt insett att det hade varit bra att få lära sig vara ekonomisk, tack mkt vare min sambo!
Jag funderar som mamma (till min 21-åriga dotter) hur man skall förklara för sin dotter utan att hon blir sur å arg att hon inte har tid med hästarna????
Nu ser inte jag ett jätteproblem i att hon stressar efter att hon ridit eller när hon mockar såvida det inte innebär att hästen lider. Hon vill väl antagligen hinna så mycket som möjligt på sin ledig tid? Hästar kan (om de inte rids) klara perioder utan borstning också.Hon jobbar mycket, jobbar många olika tider
Sen går hon å gymmar och ute å går med sina kompisar mm.
Jag tror att hon inte har borstat sina hästar på 2v.
Hon stressar när hon mockar å när hon har ridit för att kunna umgås med kompisar mm.
Så snälla!!! Hur skall jag få henne att inse detta?
Hon har en foderhäst som hon vill ut å tävla med i vår och köpt sig en 3åring.
Tack för alla svar.....
Jag har skämt bort henne i många år det det har blivit en automatisk vana för mig utan att tänka på det!
Men för några veckor sedan sa hon att hon skulle betala själv för hästarna....Jag höll på att tappa hakan.
Hon menade på att jag bara tjatar på henne.........
Jag har lovat att betala halva höt sen är det bra...
Känns jobbigt att inte handla nu en massa saker till hästarna för jag älskar att handla till dom fast dom redan har mycket.
Så nu får jag försöka å tänka på mig själv å alla räkningar jag har dragit på mig i alla år *ler*
Så tack igen för alla svar mm