T

TallYTallY

Jag har börjat leta häst igen. Och jag är lite sugen på att ta ett nytt steg, kanske skaffa en yngre, oinriden häst? :angel:
Men, jag har inte mycket vittring av vad det innebär.
Jag har ingen som helst *erfarenhet* av det. Men däremot har jag tillgång till mycket kunskap i samma stall och runt omkring. Har haft unghästar här på gården och lärt mig ett och annat. Men är det så himla lätt? Hur lång tid tar det egentligen? Och är det någonting för mig som ska börja åttan? :confused:
Glad för alla svar, / Natalie :devil:

Sv: Inridning

Svårt att säga, beror på hur pass lång erfarenhet du har? Och vilken erfarenhet? Så här direkt skulle jag inte rek dej en unghäst då det är mkt mer jobb och du går i åttan och det är mkt med skolan osv..

Jadu, hästar på gården hela livet. Setat på hästar massor och ridit så ofta jag kunnat när jag har vart mini liten och hängt ute i stallet väldigt mycket! Haft 4-5 foderhästar. Ridit massa på andra hästar och på ridskola i 7 år ungefär...

tja, hur lätt det blir är ju beroende på individ, fostran och uppväxt och mentalitet ;) vissa individer är hur okomplicerade som helst medans andra inte är det :angel:

i vilket fall som helst så bör du ha tillgång till en bra tränare som korrigerar er från början (ofta och regelbundet). fördelen med att rida in och utbilda själv är ju just att man kan "ta äran själv" för det som blir bra, men man kan å andra sidan aldrig "skylla på någon annan" för det som blir mindre bra :angel:;) hur mycket är du bered att sattsa/offra ?

huruvida det är något för dig, det vet bara du. själv hade jag ingen fritid alls i den åldern. det va hästar-hästar och åter hästar (med skolarbetet skött i stallet) min mor hade rörelse med hästar när jag växte upp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 374
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 702
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 266
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar