sassiball

Trådstartare
Någon mer än jag som håller på att rida in sin häst? Hur långt har ni kommit och hur lägger ni upp det? Själv håller jag på att vänja min häst vid att longeras med sadel på, och jag hänger på henne i stallgången. Så det är ju en bit kvar ...

Sv: Inridning

Gå in på 07 :ornas tråd så hittar du en hel bunt av folk som håller på att börja rida in:)

Tack för förslaget, men min lilla dam är ju ingen 07 utan en 04 som fått vara unghäst lite väl länge :)

Jaha:) Men du kan gå in där och läsa iaf:) Även kommentera och komma med tankar!

hur hittar man de trådarna och vet ni hur man tar bort en tråd? ^^

Tar bort vet jag inte men du kan hitta trådarna här på Ridning :) Eller använda sök funktionen!

kan man inte skriva om inridningen generellt i den här tråden då? alla som har 07:or håller ju inte på att rida in och många med äldre hästar har ju kommit en bit på väg.

Min 07:a longeras och tömkörs bara nån gång i veckan och så har jag en 06:a som bara växer så han är inte ens uppsutten på än...

Jo det var det som var tanken från början med tråden. :)

Just nu har jag kommit så långt med min lilla pålle att jag skrittar henne fram och tillbaka i stallgången. Jag provade tyvärr att sitta upp ute på henne för någon vecka sen men det skulle jag inte gjort, hon blev livrädd och slängde av mig med dunder o brak. Så det var bara att backa ett par steg och börja hänga igen.

Jag fick ett tips som faktiskt var jättebra på min häst. Man har sadel och träns på och tyglarna över halsen på hästen precis som när man rider. Sen går man bredvid hästen och använder röst och tyglar för att lära hästen start och stopp. Jättebra, särskilt som min häst tyckte det var läskigt så detta övar vi en hel del på nu.

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 409
Senast: Cs218
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Lavinia
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
795
Senast: Tilly_85
·
Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter