Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Någon mer än jag som håller på att rida in sin häst? Hur långt har ni kommit och hur lägger ni upp det? Själv håller jag på att vänja min häst vid att longeras med sadel på, och jag hänger på henne i stallgången. Så det är ju en bit kvar ...
kan man inte skriva om inridningen generellt i den här tråden då? alla som har 07r håller ju inte på att rida in och många med äldre hästar har ju kommit en bit på väg.
Min 07:a longeras och tömkörs bara nån gång i veckan och så har jag en 06:a som bara växer så han är inte ens uppsutten på än...
Jo det var det som var tanken från början med tråden.
Just nu har jag kommit så långt med min lilla pålle att jag skrittar henne fram och tillbaka i stallgången. Jag provade tyvärr att sitta upp ute på henne för någon vecka sen men det skulle jag inte gjort, hon blev livrädd och slängde av mig med dunder o brak. Så det var bara att backa ett par steg och börja hänga igen.
Jag fick ett tips som faktiskt var jättebra på min häst. Man har sadel och träns på och tyglarna över halsen på hästen precis som när man rider. Sen går man bredvid hästen och använder röst och tyglar för att lära hästen start och stopp. Jättebra, särskilt som min häst tyckte det var läskigt så detta övar vi en hel del på nu.
Skola & Jobb Nog för att man kan bo på hotell med låg standard/utrustningsnivå/bekvämligheter, men det du beskriver är ju inte okej nånstans för ens...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.