Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har samma inredningssmak men inte samma inredningsstil (om du förstår hur jag menar?), men det jag verkligen älskar med din inredning är att den är personligDetta är nog mitt favorithörn av lägenheten.
Visa bifogad fil 54375
Blir fascinerad själv hur fint det är (alla tycker dock inte det ) men det tog ju sin lilla tid.
Vi har samma inredningssmak men inte samma inredningsstil (om du förstår hur jag menar?), men det jag verkligen älskar med din inredning är att den är personlig
Jag kan lätt tänka mig att det är väldigt trivsamt/rofyllt hemma hos dig.
Det är svårt att råda när man bara ser rummet ur en vinkel, men jag hade i första hand valt gardinlängder på skena som får gå i en böj genom hörnet. Hissgardiner skulle också kunna vara något.Visa bifogad fil 54455
Gardiner och lampor.. Synpunkter?
Gardiner funderar jag på om man bör ha längder eller kappa. Han som bodde här tidigare hade en sån takskena med längder och jag har för mig att det var snyggt men jag kan inte riktigt minnas hur det såg ut.
Lampor blir det stående bordslampor istället för hängande då det inte finns krokar eller uttag ovanför fönster (jävligt dåligt med uttag generellt) Funderar på om man borde ha en i varje fönster? Eller två i dubbelfönstret? Eller ingen där? Små eller längre lampor? Tycker jag brukar kunna ha en rätt bra vision om hur det ska bli men inte här.
Rummet är förresten inte riktigt så litet som det ser ut på bilden, det blir lite ihoptryckt på nåt sätt av vidvinkel.
Det blir en takskena med två spår. Hade främst tänkt ha längder men då finns möjlighet till kappa.Det är svårt att råda när man bara ser rummet ur en vinkel, men jag hade i första hand valt gardinlängder på skena som får gå i en böj genom hörnet. Hissgardiner skulle också kunna vara något.
Vad gäller lampor så föreslår jag en bordslampa i vänsterkant av vänstra fönstret och en till i högerkant av det högra. Gärna en lite större, bulligare lampa i det högra fönstret för att balansera upp fönstrets storlek. Våga prova lite olika och känn hur det känns. Jobba med lampor i olika höjd som lyser upp på olika sätt så kommer rummets storlek till sin rätt
Vad fint det blev!Snart klart!
Leta på secondhand och gör egna lampskärmar?Det blir en takskena med två spår. Hade främst tänkt ha längder men då finns möjlighet till kappa.
Jag har köpt 3 st lampfötter till fönstrena som är riktigt snygga! Problemet nu är att de är ganska breda så jag vill ha en bred lampskärm (typ 30 cm) för att matcha snyggt men den måste också vara oval eftersom den annars blir för stor för fönstret.. herre vad svårt det var att hitta? Är ingen butiksmänniska och kan inte hitta något på nätet. 20 cm verkar vara någon sorts dold maxgräns om man inte vill ha en cylinderformad skärm.
Eller köp Klabb och använd bara skärmen. https://www.ikea.com/se/sv/p/klabb-bordslampa-off-white-foernicklad-40424945/Det blir en takskena med två spår. Hade främst tänkt ha längder men då finns möjlighet till kappa.
Jag har köpt 3 st lampfötter till fönstrena som är riktigt snygga! Problemet nu är att de är ganska breda så jag vill ha en bred lampskärm (typ 30 cm) för att matcha snyggt men den måste också vara oval eftersom den annars blir för stor för fönstret.. herre vad svårt det var att hitta? Är ingen butiksmänniska och kan inte hitta något på nätet. 20 cm verkar vara någon sorts dold maxgräns om man inte vill ha en cylinderformad skärm.
Det lät spännande. Är det svårt? Aldrig gjort en lampskärmLeta på secondhand och gör egna lampskärmar?
Jag vill inte ha en rektangulär då foten består av ringar så känner jag att oval passar bättre. Sen känns det miljömässigt inte riktigt okej för mig att köpa tre lampfötter som inte ska användas men tack så mycket för tipsetEller köp Klabb och använd bara skärmen. https://www.ikea.com/se/sv/p/klabb-bordslampa-off-white-foernicklad-40424945/
Finns massor av varianter. Enkla o svåra. Bara att kika på Pinterest.Det lät spännande. Är det svårt? Aldrig gjort en lampskärm
Finns massor av varianter. Enkla o svåra. Bara att kika på Pinterest.
Jag gjorde en lampskärm av lite tapet jag hade över. Blev inte extremt snyggt men duger! Väldigt lätt. Limmade skiten
Visa bifogad fil 55245