Den var finast!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den var finast!
Den var finast!
Helt klart snyggast!
Tycker nog ändå att bekvämlighet är minst lika viktigt som utseendet när det gäller stolar, fåtöljer, sängar och soffor. Så jag hade testsuttit dessa och jämfört efter det.
Båda är förövrigt fina!
@tornblomma
Aha ok då förstår jag!Ingen går tyvärr att testa IRL. Har mailat runt till återförsäljare och ingen finns i showroom tyvärr.
Har dock äntligen fått ok att få ett tygprov på den första där jag är tvek på färgen.
Den ser ju väldigt mycket bekvämare och användbar ut om än inte lika snygg som de som kommit upp tidigare. Skaffar jag för obekväma möbler så slutar dom bara som avläggningsplats för kläder eller djursäng.Eftersom det nu finns en inredningstråd här och schäslonger kom upp så lägger jag in denna bild. En Ektorp från Ikea. Ganska slitet tyg och kaniner som gnagt på den så är i behov av ny klädsel.
Men den mycket skön att sitta i. Somnat i den x antal gånger. Visa bifogad fil 35546
Jag tycker den på bilden var fin, gillar även färgen!Den ser ju väldigt mycket bekvämare och användbar ut om än inte lika snygg som de som kommit upp tidigare. Skaffar jag för obekväma möbler så slutar dom bara som avläggningsplats för kläder eller djursäng.
Jag ska försöka införskaffa en läsfåtölj så småningom och har nog fastnat för någon öronlappsfåtölj eller howardliknande variant fast med högre rygg när jag provsuttit.
Men en låg howardfåtölj med fotpall eller schäslong/divan är helt klart snyggt och ser bekvämt ut. Någon sorts ljust mullvadsfärgad sammet tror jag skulle passa i rummet den ska vara i men mitt praktiska jag säger att sammet är korkat pga mkt hårig katt...
Visa bifogad fil 35552
Men antar att jag bara skulle somna när jag försökte läsa om jag skaffade någonting sådant utan känns som jag behöver en variant där det går att sitta lite mer upprätt
Den är superskön! Jinns (katten alltså) gillar den med! Hon brukar ibland ligga på ”huvudgaveln” eller vad det heter så det har blivit lite av en grop där. Och om jag sitter i den kommer hon ofta nästan direkt.Den ser ju väldigt mycket bekvämare och användbar ut om än inte lika snygg som de som kommit upp tidigare. Skaffar jag för obekväma möbler så slutar dom bara som avläggningsplats för kläder eller djursäng.
Jag ska försöka införskaffa en läsfåtölj så småningom och har nog fastnat för någon öronlappsfåtölj eller howardliknande variant fast med högre rygg när jag provsuttit.
Men en låg howardfåtölj med fotpall eller schäslong/divan är helt klart snyggt och ser bekvämt ut. Någon sorts ljust mullvadsfärgad sammet tror jag skulle passa i rummet den ska vara i men mitt praktiska jag säger att sammet är korkat pga mkt hårig katt...
Visa bifogad fil 35552
Men antar att jag bara skulle somna när jag försökte läsa om jag skaffade någonting sådant utan känns som jag behöver en variant där det går att sitta lite mer upprätt
@Angel
Detta är min skämsfåtölj
(Vågar ju knappt lägga in bilden på denna urfula möbel men den är verkligen idealisk att sitta och äta i samtidigt som man kollar på tv och läser på bukefalos.)
Visa bifogad fil 35556
Tack det var snällt sagt! Men den är som sagt väldigt slitenDen var ju superfin, tycker absolut inte att dubbla skämmas över den
Superfin ju!@Angel
Detta är min skämsfåtölj
(Vågar ju knappt lägga in bilden på denna urfula möbel men den är verkligen idealisk att sitta och äta i samtidigt som man kollar på tv och läser på bukefalos.)
Visa bifogad fil 35556
@Angel
Detta är min skämsfåtölj
Visa bifogad fil 35556
Jag såg en likadan i en antikaffär idag, men i sämre skick: 2400 kr. Skäms du fortfarande?Men tack snälla @gammalek och @tornblomma !
Ska försöka att inte skämmas men jag vet inte vad det beror på känns lite skämmigt att ha trasiga grejer men samtidigt gillar jag dem ju väldigt mycket
Nu har jag kokat ner alternativen till dessa två:
Tänker att den med högre ryggstöd ser mer ”soffliknande” ut och kan vara mer bekväm. Problemet är om färgen går för mkt åt orange/korall så kommer det inte funka hos mig.
Visa bifogad fil 35540