Inredningen i vår lägerbostad.

via

Trådstartare
Vi har nu inrett vårt lilla hus, som är tänkt att användas som läger- och kursboende.
Inredningen är en blandning av gammal, nytt, halvgammalt och hemmabyggen och beskrivs nog bäst som rustik.
Eftersom det inte är tänkt som en permanentbostad har vi försökt att hålla kostnaderna nere så långt det bara varit möjligt, men ändå göra det mysigt och trevligt.

DSC_2956_zps410534c7.jpg

DSC_2966_zpseb1ca493.jpg

DSC_2976_zps1afbeb8f.jpg

DSC_2981_zpsd96b21b9.jpg

DSC_2983_zps243175fb.jpg

DSC_2985_zpscca315fe.jpg

DSC_2989_zpsc1bfc45b.jpg

Senast ändrad:
Sv: Inredningen i vår lägerbostad.

Då får man komma hit med eller utan egen häst och rida. :)

Tack! Det har jag byggt av en sida av en gammal havrebinge, benen är gjorda av en riktigt rejäl planka från ett loggolv som jag har rivit.

Ser mysigt ut! Gillar köksbordet :) Det saknas lite "värme" känsla, men det fixar nog mattor och gardin och lite fönsterlampor!

*KL*

Guuud så fint! Älskar stegen med filtarna på, vardagsrumsbordet och "fönster-tavlorna" :love:
(Synd att man inte har nån häst & kan åka på läger hos er och se det i verkligheten ;) )

Kul att du gillar det! :D
(Man kan låna häst här. ;) )

Kasta in lite trasmattor så borde det vara klart :D Supermysigt!

Skulle ju vara skitkul, på ren svenska.
Men hur skulle det se ut om en 30-åring som inte varit i närheten av en häst på nästan 8 år skulle åka på ridläger? Hehehe!

Riktigt mysigt! Jag älskar de "gamla" inslagen, som skåpet o borden! Skulle oxå föredra lite varmare känsla. Typ gardiner, ngn vacker tavla. Särskilt väggarna i vardagsrummet ser lite kala ut. Men annars kanonmysigt!

*Knapplån eller nåt*
:)
Det finns två problem med gardiner i det här huset.
I matsalen finns det två fönster. Intill det ena finns en pelletskamin. Där får man av brandsäkerhetsskäl inte ha gardinlängder, de kommer för nära kaminen. Det är också väldigt lågt i tak. I matsalen är det 198 cm ca. (Det varierar lite, huset är allt annat än rakt.) Det gör att kappor inte heller funkar, för då kan man helt enkelt inte se ut. I köket är det samma sak.
De två sovrummen som är inredda (det finns ett till som ännu saknar säng och är därför inte med på bild) är i en tillbyggnad med full takhöjd, därför finns det gardiner i de fönstren.
På övervåningen där vardagsrummet finns, är det något bättre takhöjd och därför har vi satt upp vita och ganska genomskinliga hissgardiner där. Att det är hissgardiner är för att det kan behövas lite solskydd om man vill titta på TV på dagtid. Övrig tid vill vi dock att det ska komma in så mycket ljus som möjligt eftersom det är som sagt var lågt i tak och ganska små fönster.

I köket finns det dock draperier, vilket var en billighetslösning för att ersätta några trasiga skåpluckor. När man står där får man därför ett varmare intryck än vad som syns på bilderna i tråden.
Så här ser det ut bredvid kylskåpen till exempel:

DSC_2987.jpg

Och till höger om köksön/köksbordet ser det ut så här:
DSC_2984.jpg

Lite mattor ska det in vad det lider och även fler tavlor.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
475
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 750
Senast: tara
·
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 271
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar