Inredning: Prisrosetter?

WaterLily

Trådstartare
Har ett litet dilemma som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Har en större mängd prisrosetter som jag skulle vilja behålla och göra någon typ av inredningsdetalj av, antingen att ha hemma eller i stallet.
Funderade på att försöka få plats med dom i olika stora tavlor, dvs sida vid sida i rader inuti en tavelram med glas/plast utanpå så att dom inte blir dammiga. Gjorde ett försök med några stora billiga tavelramar i plast från Ikea men det blev riktigt dåligt. :p Prisrosetter är ju ganska tjocka och det gick inte att få ihop det snyggt. Finns det tavelramar med lite större "distans" till glaset så att prisrosetterna kan få plats? :)

Hur skulle ni lösa det? Är det någon som har något tips på hur ni har gjort med större mängder prisrosetter? :)

Sv: Inredning: Prisrosetter?

Kanske en sådan här?
DSC_0091-280x210.jpg

Ramar som rymmer större mängder finns nog inte. Annars har ju ikea och många andra ställen djupa ramar med distans.

Jag satte hönsnät i en jätteram köpt på secondhand, och arrangerade de viktigaste rosetterna tillsammans med lite andra prylar där.

Jag har köpt en sån här ljuslykta och fyllt med rosetter. Den står i hyllan och ser snygg ut.

pomp-lykta-for-blockljus__0165552_PE226290_S4.JPG

Det går att få in dem Ikea-ramar med lite god vilja, jag har iaf lyckats:D
Förut hade jag de flesta hängandes på väggen och några inramade.

pa310030_184597536.jpg

Sedan bytte jag rum och därmed inredningsstil och de bor numera i två höga vaser, från IKEA de också så klart ;)

p1120013_184599464.jpg

Inte bästa vinkel på bilden kanske, det ser snyggare ut i verkligheten:p

Jag instämmer i detta, jag har också knökat in en större mängd rosetter i IKEA-ram. Kommer inte ihåg vilken typ, ev den omtalade RIBBA. Fast jag fick fästa/säkra bakstycket lite extra med hjälp av hemmets och stallets bästa vän- silvertejpen! ;)

Jag har köpt en sån här ljuslykta och fyllt med rosetter. Den står i hyllan och ser snygg ut.

pomp-lykta-for-blockljus__0165552_PE226290_S4.JPG

Låter helt ok! Ungefär hur många rosetter krävs det för att fylla den?

Jag har alltid varit noga med mina rosetter så de har hållt sig släta trots några flyttar. Sist tryckte exet dock ner dem i en papperspåse och la i något tungt på dem så de är vikta och fula. :cry: Att "knöla ner dem" i en vas låter som den enda vettiga lösningen...

Hm, jag har 12 rosetter i hundens, tre av dem hänger på kanten och den är knappt halvfull. Så lite drygt 30 kanske?

Här är några roliga och kreativa förslag!

23151385554530640_I880uctV_c.jpg

39406565459999652_CAY6aEXX_c.jpg

235313149250443949_uCD6bFDI_c.jpg

49680402109867361_M6doB5yZ_c.jpg

28991991320678572_OFqfEeB3_f.jpg

160159330467849836_TJxM56Xk_f.jpg

49680402109985443_iOJjuS70_f.jpg

Vi köpte gamla fönster på byggåtervinningen, gjorde en ram och har döttrarnas pokaler mm i. Spm en tavla, väldigt vackert med de gamla fönsterspröjsen:)

Åh, kudden och lappfilten var ju underbara! Nu måste jag börja tävla så jag får ihop lite rosetter :p

Vi köpte ett glasvitrinskåp på Ikea,inte dyrt alls och arrangerade de bästa rosetterna,plaketterna och en del pokaler i det blev riktigt snyggt! :)

Nu tävlar jag inte i ridning direkt, men jag ställer ut illrar till höger och vänster. Under årens lopp har det blivit en hel rosetter, vissa enormt snygga och några fula :-)

Ett tag krokade jag fast dom på en masonitskiva? med hål i. Men tyvärr ramlade skivan ner ett antal gånger och gick isönder till slut. Så nu hänger nuvarandes illergängs rosetter på väggen i kontoret tillsammans med olika diplom. Dom hänger så att dom syns från köket.

Sedan har jag ett gäng illrar som har dött under årens lopp. Utvalda rosetter hänger uppsatta på vardagsrumväggen tillsammans med kort på dom.

Sedan ligger en hel drös i kartong på vinden. Min Mathilda var en fena på att ta placeringar. Har liiiite svårt att göra mig av med rosetter och andra vinster. Men kanske ska ta en funderare på att lägga dom i sån där vas som visades i tidigare inlägg. Alltid roligt att få visa upp dom.

När jag hade butiken så var även deras pokaler uppställda så att kunderna såg dom. Det var alltid någon som frågade om dom och då hade jag en samtalsöppnare. Alltid kul att få skryta lite om sina djur :)

Är det någon som har vunnit pokaler och gjort något roligt med dom? "Mina" ligger nerpackade i en plastback men det vore kul att på något sätt visa upp även dom.

Jag älskar att sitta och nörda ner mig i bilder och liknande. Så jag hittade några förslag på vad man kan göra med gamla pokaler också!

Man kan ju alltid stoppa ner penslar, pennor och annat i dom!
3940718394181887_QHBp7dlm_f.jpg

Den här tyckte jag var väldigt fyndig!
285837907570188434_oJPduJih_f.jpg

228065168599297402_6SGCes6i_f.jpg

Varför inte plantera lite?
286189751291123578_lyrdCiRG_f.jpg

258534834829171649_bYS4G8NS_f.jpg

Komponera ett snyggt kak-fat?
34410384623115280_PMV6IEEP_f.jpg

Om man lyckats snärja en större buckla kan den fungera perfekt som en kylare för skumpan!
76420524897109142_nCrweadX_f.jpg

Nu när jag ser andras lösning kommer jag ihåg att kattpriser är mycket större än hästpriser... En BIS-rosett är i releg med 5 band, 70 cm. När det börjar bli en vägg med sådana blir det svårt att tänka sig ramar som passar :D

Jag har faktiskt funderat på att plantera saker i pokalerna, men de passar ju onekligen bra som pennställ också.

Vilka roliga grejer dom har gjort med sina vinster.

Får väl se hur jag ska göra med illrarnas.....

Sassy: så är vissa av illrarnas rosetter också.....dom största är 20 cm tvärsöver och 50 långa med nedhängande band. Sedan är dom bubbliga och allmänt knöliga att få plats med inom glas och ram....men visst är det roligt att ha dom? :):) Själv är jag löjligt stolt över illrarna och deras vinster....

En del ja, men jag vet inte om jag känner för att investera en hel helg i att stryka varje litet veck i "cirkeln", vissa är ju väldigt pråliga. :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Mat Kan vi prata lite om det här med portionsstorlekar när man går på restaurang? Jag blir inte klok på dessa jätteportioner som läggs upp...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
18 612
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 774
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar