Inpackade hästar - problem?

Sv: Inpackade hästar - problem?

Borstar inte för ofta och använder pälsglans när jag gör. ;) Jag tycker det blir mer slitet om man håller flätat hela tiden.

MMm känns som mitt glansspray föråd måste fyllas igen, har varit tomt en stund nu... Dags att vårda 2 åringens tagel!

Svansarna håller jag flätad i påse, flätas om varje dag.
Har aldrig nå problem med att manen slits, Har hood på jämt.:)

In med kort!
(främst på hooden då)

Du flätar alltså om svansen varje dag och tycker de funkar bra...blir nog till de samma..

Tack för svaret! och jag ignorerar magen om du ignorerar min pojkes ;)

Tyvärr måste jag väll säga att jag nog gärna skulle velat kunnat skydda min pojkes man något, när jag kör honom blir manen mycket sliten pga lokorna. Har dock inte försökt fläta manen under, kanske skulle ge det ett försök! :idea:

Sen har jag aldrig haft en häst med vit svans, men jag kan förstå att det måste vara jobbigt!

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 645
Senast: Ajda
·
Ridning Bakgrund häst: Hingst 20+ år, tävlas Msv dressyr. Relevant information för inlägget är att han ibland, tex nu efter vilan försöker komma...
Svar
13
· Visningar
2 451
Senast: Emanon
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 948
Senast: Seabaz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka