Inomhushall för hundträning

Har gården/fastigheten nått snyggt namn som man kan lägga till innan :)? Annars gillar jag Laddahallen :D !!

Ja, det har den :) Eller ja, jag tycker det är fint :D Men det kanske blir lite anonymt med bara gårdsnamnet?
Vi tillhör ingen by eller så, utan på vägskylten där man svänger in från riksvägen står gårdens namn.
Vi bor även i en region som har ett "samlingsnamn" som jag funderat på att använda..
Åh, svårt när man inte vill skriva ut det :p
Jag kan PM:a!

Ja, det har den :) Eller ja, jag tycker det är fint :D Men det kanske blir lite anonymt med bara gårdsnamnet?
Vi tillhör ingen by eller så, utan på vägskylten där man svänger in från riksvägen står gårdens namn.
Vi bor även i en region som har ett "samlingsnamn" som jag funderat på att använda..
Åh, svårt när man inte vill skriva ut det :p
Jag kan PM:a!
Jag tror gårdsnamnet är bra. Tänker att det gör det lätt att hitta med =)

Ja, det kanske inte är så dumt ändå :)
Hade vår gård haft något namn så hade vi använt det när vi startade vår verksamhet, men den heter ju inget... eller jo, den kallas ofta efter förra ägarnas namn ("xxx gamla ställe" typ) men det kändes ju inte som nåogt vi ville använda oss av. ;)

Alltså blev det istället byns namn vi använde, tänkte att det ju faktiskt är lite reklam för byn/trakten också. Finns dessutom en del andra företag i byn som också namngetts på samma sätt, så det kändes vettigt.

Hade vår gård haft något namn så hade vi använt det när vi startade vår verksamhet, men den heter ju inget... eller jo, den kallas ofta efter förra ägarnas namn ("xxx gamla ställe" typ) men det kändes ju inte som nåogt vi ville använda oss av. ;)

Alltså blev det istället byns namn vi använde, tänkte att det ju faktiskt är lite reklam för byn/trakten också. Finns dessutom en del andra företag i byn som också namngetts på samma sätt, så det kändes vettigt.

Nä, det förstår jag :D

Vi har ett bra gårdsnamn, rätt kort och pga sin gamla historia så är den välkänd i närområdet.
Men precis som du tänker, så känner jag att "bygde-namnet" kunde passa också. De som bor inom 2-3 mil kallar området för detta, så det känns som att då vet åtminstone den vardagliga kundkretsen var det ligger..
Svårt :p

Du är välkommen :D
Vi har faktiskt pratat om att bygga ett gästboende, fast utanför själva hundhallens verksamhet.
Tidigare användes lägenheten på gården, som jag och min karl bor i nu, till gästboende när vi hade jaktgäster eller annat folk som skulle bo över - men nu är ju den liksom upptagen.. :D Sååå när det nu ändå planerades för att göra i ordning ett annat utrymme så att typ två personer kunde bo där, tänkte jag att vi lika gärna kan bygga för åtminstone fyra - så kan jag hyra in det som boende vid behov :idea:

Ibland är det praktiskt med en enorm ladugård som står tom :p

Vad betyder allitterering? :o

Allitteration kanske man ska säga om man ska vara noga? :o
Men att det startar på samma bokstav alltså, Harasleis HundHall Har Höppnat. :angel::D

Nu vet ju jag var du bor (syrrans man är från trakten och de har även köpt en gård typ nästgårds med er :), samt att pv hugger på sveaskog och varit på deras marker innanför. Sorry för stalkervarningen :o :o) så jag tycker absolut att ni ska använda gårdsnamnet! Sen tycker jag hundcenter eller något sådant är bättre än hall, ifall att du i framtiden vill utöka med annan verksamhet kopplad till hund.

Så mitt förslag är kort och gott (gårdsnamnet) hund! :D

Så om och när syrran flyttar ner så kan du räkna med att jag kommer och tränar i hallen när jag är där och hälsar på! ;)

Nu vet ju jag var du bor (syrrans man är från trakten och de har även köpt en gård typ nästgårds med er :), samt att pv hugger på sveaskog och varit på deras marker innanför. Sorry för stalkervarningen :o :o) så jag tycker absolut att ni ska använda gårdsnamnet! Sen tycker jag hundcenter eller något sådant är bättre än hall, ifall att du i framtiden vill utöka med annan verksamhet kopplad till hund.

Så mitt förslag är kort och gott (gårdsnamnet) hund! :D

Så om och när syrran flyttar ner så kan du räkna med att jag kommer och tränar i hallen när jag är där och hälsar på! ;)

Hahaha! What?! :D sjukt kul. Jag PM:ar om det här, nu blir jag ju inte farligt nyfiken :D

Jag lovar att du får kompispris :D

Laddahallen är ju ett genialiskt namn. Stor bonus för att det är upplagd för bra copy :D
Annars tror jag också på gårdsnamn. Tänker att du bergis kommer vilja utveckla verksamheten, om jag känner dig och din rastlöshet rätt - så det kanske är bra med Gårdsnamn Hund eller Gårdsnamn hundcenter, för att göra det enklare att bredda verksamheten och inte bara knyta namnet till en hall :)

Laddahallen är ju ett genialiskt namn. Stor bonus för att det är upplagd för bra copy :D
Annars tror jag också på gårdsnamn. Tänker att du bergis kommer vilja utveckla verksamheten, om jag känner dig och din rastlöshet rätt - så det kanske är bra med Gårdsnamn Hund eller Gårdsnamn hundcenter, för att göra det enklare att bredda verksamheten och inte bara knyta namnet till en hall :)

Haha, vaddå, skulle jag vara rastlös? :angel: :D

Men jag ser din poäng, den är inte så dum.. Jag gillar ju "Hundsporthall", men det kanske blir för begränsande?

Företagsnamnmässigt (det är ord, om inte förr så nu :D ) borde du inte låsa dig vid -hall ifall du som någon annan sa vill utöka i framtiden. Däremot älskade jag förslaget Laddahallen :angel:

Men om man väljer att starta ett AB, så borde det väl inte vara några problem?
Tänker att man i så fall kan starta en bifirma? :)

hahaha :D
Bra input!
Hundsporthall har jag också haft med, men glömde skriva det. Är lite rädd att det blir för långt bara?

I närheten av mig finns två hallar med väldigt långa namn, oftast kallas de för kommunen de ligger i + hallen.
Norra Stockholms hundcenter = Arningehallen
Stockholms hundsportcentrum = Väsbyhallen

Kan nog vara smart att ha ett kortare namn och gärna med anknytning till platsen.

Idag gick namnet igenom hos Bolagsverket :D
Först fick jag avslag på det, men jag ringde och pratade med handläggaren, motiverade varför jag visst tyckte att det namnet fungerar, skickade in en skriftlig komplettering och vips - knappt 20 min senare var det registrerat och klart :D Älskar smidiga tjänstemän.
Nu är det bara bolaget som ska bli klart också :bump:

I helgen har vi kört ett rejält ryck i ladugården - efter påsk kommer de och växlar av stolparna :) det har inte varit urtömt och städat där sedan -00, så det var en hel del bråte kan man väl lugnt säga... Mina armar svider efter att ha sopat hela golvet :D

Lokalen har använts som förvaring av allehanda skit samt att vår arrendator haft höförvaring där. Höbalarna hämtade bonden för några veckor sedan, så de är inte med på denna bilden :)
4113DEF1-BF55-4DC0-ABD8-7D97E657526F_zpsq0ecoqmo.jpg

Efter röj:
6C68FF20-B764-44CE-A7FB-96B717334853_zpsztrevjzg.jpg

Efter att stolparna är avväxlade ska golvet bilas ut och gjutas nytt, sedan är det dags för tvätt och målning :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka