Vad kul att läsa, mina förutsättningar låter ju väldigt lika de som du hade Just nu lutar det åt stenmjöl om jag väljer att fixa hallen, om ingen kommer hit kan jag alltid använda stenmjölet till andra projekt här på gården. Detaljträna är ett bra ord, jag tänkte att jag ev. skulle kunna ha några av de svåra agilityhinderna som tex slalom och vippen. Sånt måste ju uppskattas att kunna träna på under vintern tänker jag
Hur nära låg ditt bostadshus träningsladan? Hur funkade det att ha okända människor och hundar på gården?
Sålänge du får plats med gunga och slalom funkar det ju, men de kräver ändå att hallen är ganska lång för att ha plats före och efter. I min hall hade jag ett slalom men det var verkligen på håret.
Det låg nära mitt hus, men på andra sidan vägen som går rakt igenom den gården. Det funkade ok att ha folk på gården, men ibland var det problem med att de tex inte parkerade där de skulle och kanske stod ivägen för lastbilar/traktorer.
Jag tycker också folk ibland var ganska dåliga på att tex ställa iordning saker efter sig eller att de lånade mina privata saker trots tydliga skyltar osv. Ibland blev jag irriterad och tänkte att jag skulle sluta hyra ut. Det blev också svårt för mig efter ett tag att själv nyttja hallen eftersom den blev uppbokad på kvällarna när jag ville träna. Så efter ett tag reserverade jag samtliga kvällstider för egen del och höll öppet för bokning endast dagtid och helger.
Det var inte så mycket olika folk som hyrde min hall. Hade ett gäng stammisar som hyrde regelbundet, och ibland kanske de hade med sig någon eller tipsade någon ny.