inomhus stimulans...

S

slayer

har ni några ideer till lekar som ger hundarna stimulans inomhus? har aktivitetsbollar men jag behöver mer att jobba med. vi är ute också såklart... har två retriever vovvar, en golden och en tollare.


mvh
sslayer
 
Sv: inomhus stimulans...

-Klickerträning/trickträning, lär in nya moment/trick
-Söka godis/torrfoder
-Sätt/lägg hunden, lägg godishög framför hunden, kommendera sitt, ligg, stå i olika ordning, tillslut får hunden sitt varsågod.
-Gå fot förbi godis, läggande/ställande/sättande under gång, sen varsågod, eller tillbaka till utgångsläge bredvid godis, sen varsågod.
Ja, de två sista övningarna med godis på golvet går ju att variera hur mkt som helst. Jag gör de övningarna även ute, fungerar kanon som motivation på min hund iaf:D

Sen får man ju avgöra själv vad man tycker är lämpligt att göra inomhus.
 
Sv: inomhus stimulans...

Ja just det, glömde städfavoriten godis i toarulle;)

Annars kan man väl lägga i godis i/under div, saker, burkar med lock osv
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 107
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 506
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 114
Senast: Vovve
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp