innertak i stallet?

Sv: innertak i stallet?

Vi har vitmålad plywood i en del. I en annan del har vi vitmålad "fakeplywood", jag tror de heter obs-skivor eller osb-skivor.

Det funkar bra om man har kondensplast emellan yttertak och innertak.

Till er som undrar varför man vill ha innertak: För att hålla plusgrader i stallet! Hästarna mår bra med plusgrader, de mår säkert bra i minus också, men jag vill ha plusgrader i mitt stall. (vattenhinkarna vill också ha det :) )

Senast ändrad:

Jag har masonit i taket, som sedan målats vitt. Lätt att sätta upp, lätt att måla och det blev jättesnyggt med lister i kanterna. Dessutom var det billigt. Jag satte upp masoniten för att det gamla innertaket var extremt fult och det var för mycket jobb att göra vid det.

i vårt tak har vi först gipsskivor som brandvägg sedan har vi lagt panel över det som vi har vitlaserat.

kl

vi har oljade "brädor"

holgersson003.jpg

KL

Vanlig plank, precis som resten av stallet. Och öppet upp i nock, vill inte ha hästar med astma...

men de får inte astma, isf måste de vara extremt känsliga. Vi har inga problem alls med hosthästar trots relativt låg takhöjd, har bra ventilation ändå.

Liknande trådar

Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Fille
·
Anläggning Hej! Tänkte ordna en byggtoa att ha vid stallet till inackorderingarna om kursdeltagare (inte jättemånga). Vi hade en sådan i ett stall...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Litenvit
·
Hästmänniskan Osäker på hur jag skal lösa det har... Sorry for min dårlig svenska skriving. Har en haflinger ponni som är strässad ved fodring. Ute... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 539
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 197
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka