innertak i stallet?

Sv: innertak i stallet?

Vi har vitmålad plywood i en del. I en annan del har vi vitmålad "fakeplywood", jag tror de heter obs-skivor eller osb-skivor.

Det funkar bra om man har kondensplast emellan yttertak och innertak.

Till er som undrar varför man vill ha innertak: För att hålla plusgrader i stallet! Hästarna mår bra med plusgrader, de mår säkert bra i minus också, men jag vill ha plusgrader i mitt stall. (vattenhinkarna vill också ha det :) )

Senast ändrad:

Jag har masonit i taket, som sedan målats vitt. Lätt att sätta upp, lätt att måla och det blev jättesnyggt med lister i kanterna. Dessutom var det billigt. Jag satte upp masoniten för att det gamla innertaket var extremt fult och det var för mycket jobb att göra vid det.

i vårt tak har vi först gipsskivor som brandvägg sedan har vi lagt panel över det som vi har vitlaserat.

kl

vi har oljade "brädor"

holgersson003.jpg

KL

Vanlig plank, precis som resten av stallet. Och öppet upp i nock, vill inte ha hästar med astma...

men de får inte astma, isf måste de vara extremt känsliga. Vi har inga problem alls med hosthästar trots relativt låg takhöjd, har bra ventilation ändå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 456
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
1 005
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka