Innehåll i Doko??

C

crazy

Satt och funderade på torrrfodret Doko.Vilka varianter finns det och vad är det för innehåll i dessa?(funderar då en bekant sagt att hon tycker att det är det bästa hon har prövat...man blir ju fundersam eftersom hon jämför med bra märken som hon provat).Hur hittar man detta Doko?Det hon hade prövat var något slags flingfoder som man ska blöta upp?

Sv: Innehåll i Doko??

*puttar upp*

Verkligen ingen som vet något om Doko fodret?

Det används vanligast som godis. De kallas även levergodis. Antar att det är det du menar.

Ja, rent spontant så tänker jag också på levergodiset när jag hör doko. Har aldrig hört att det finns som foder?

De doko levergodisar som vi köper in till vårt jobb står det Doko foder på säckarna. Men vi har det endast som godis.

Men det kan väl inte vara tänkt som foder ändå? :confused:
Jag kollade lite snabbt på nätet och hittade några affärer som säljer "doko foder". Finns dock inte nån närmare information om det. Verkar vara Nestlé som säljer det, rätt otippat... ;)

Inget jag skulle ge som foder i alla fall... är du intresserad så tror jag att vi har någon påse kvar på jobbet som jag kan läsa lite på.

Inte jag heller.... Äh, jag blev mest nyfiken bara. Det kanske är som med Frolic, det är ju "foder" också.

Nej jag menar inte "lever godis"...utan hundmats foder i säckar.

Doko är ett flingfoder(ja åtminstone valpfodret) med flingor i alla möjliga färger..blöts upp med ljummet vatten så det blir som en gröt.Funkar tydligen väldigt bra på hundar som har svårt att sätta vikt.

Verkligen ingen som vet något??Eller har det bytt namn kanske??

Har för mig att det är ett av de första torrfoderna till hundar, men att "ingen" använder det till foder längre, utan enbart som godis. Har för mig att innehållet inte är nåt att hänga i julgranen precis. Jag ger det inte själv, kör med torkat nötlever som godis istället!

Hmm konstigt...jag har mailat Nestlé för att se vad de säger om fodret...blev bara så nyfiken på vad det är för nåt!Vi får väl se vad de säger...

Alla tycks tänka på lever snittar osv men det är det INTE...det är ett hundfoder (MAT)i säckar på en 10-15 kg...med små flingor i rött,grönt,gult eller liknande färger....som man håller på ljummet vatten och så ska det jäsa ca 10 min till en slags gröt.

FÖrstår vad du menar, men doko leversnittar räknas också som ett matfoder.

DOKO heter just de där mörkbruna platta, skårade torrisarna som väldigt många använder som godis. De har väl leversmak har jag för mig. Vad DOKO har för övrigt i sitt sortiment låter jag vara osagt. Verkar inte som det är nåt som säljer speciellt mycket i Sverige i alla fall. Att servera hundarna gröt (flingfoder + vatten) gjorde man väl mest på 70-talet? Lägger ju sig gärna som kleggiga klumpar runt tänderna och det är ju inte så bra.

Tror inte det jäser precis, men det sväller säkerligen. ;)

Ni hade rätt fick svar...det är de leversnittarna som säljs och räknas som foder.Jag måste blandat ihop Doko med något annat - men vad??Mysterium!!

Ha,ha...du har så rätt! :rofl:

Jäser gör det ju knappast-sväller är det rätta ordet! Vi smålänningar har förmåga att använda fel ord till mycket ibland! ;) :D

crazy skrev:
Ni hade rätt fick svar...det är de leversnittarna som säljs och räknas som foder.Jag måste blandat ihop Doko med något annat - men vad??Mysterium!!

Klart vi har rätt! :D :angel: :angel: ;) ;)

Nä, men vad konstigt. Har aldrig hört om något "fling"foder. Undrar vad de kan vara för något?

Det kan inte vara "mera dog" fodret som bytt namn till "mera dog" från ngt annat?? ...såg något om "flingor" på texten...hm.Detta gör mej tossig! :D ;) Jag vill ju veta vad det är för nåt....

crazy skrev:
Det kan inte vara "mera dog" fodret som bytt namn till "mera dog" från ngt annat?? ...såg något om "flingor" på texten...hm.Detta gör mej tossig! :D ;) Jag vill ju veta vad det är för nåt....

Jag ger mina hundar bla MeraDog (barfar och ger köttben också) och det är inget flingfoder. De har inga flingfoder heller, så tyvärr jag har ingen aning om vilket foder du menar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat