Inkörningen

G

Gazzan

Ojoj vad det gick bra alltihopa... Bibbi är så cool och lugn och går var det första gången hon spändes fast och kördes på riktigt och det var som hon alltid har blivit körd=)

Vilken ponny hon är:bow: enastående

Första hästen jag kör in och jag har haft en perfekt första häst att köra in också.:love:

Dessväre hade jag ej någon kamera med mig:cry: .. men nästa gång hon körs så lovar jag att knäppa lite kort.

En glad Gazzan just nu:banana: :bump:

Sv: Inkörningen

Vad kul! Hoppas att det går bra i fortsättningen med! :) Hur länge har du hållt på med inkörningen? Vad är det för ras? Hoppas det går lika bra med min lilla welsh när det är dax ;)

Det tog 3 månader och då var hon tömkörd innan!
Ja har tagit de väldigt försiktigt och så..
Det är en shettisdam

Ja när ska du sätta igång med inkörningen då??

Gazzan skrev:
Det tog 3 månader och då var hon tömkörd innan!
Ja har tagit de väldigt försiktigt och så..
Det är en shettisdam

Ja när ska du sätta igång med inkörningen då??

Vad skoj! :) Är det en unghäst? Får se lite hur det går, hon har haft lite jobbig uppväxt, så vi tar det VÄLDIGT lugnt, hon får avgöra hur fort det ska gå ;)

nä hon är 11 år men gått som avelssto hela sitt liv.
oj då ja men vi får hålla tummarna för att allt går lika bra som det gjode för mig=)

Jaha, där ser man :) Hoppas i alla fall att det går bra för er! Man blir bra sugen på att ut och köra, men den dagen kommer den med :) Hon är bara 2 år också, så vi har många år framför oss sen :banana:

ja 2 år det är ju bara barnet.. fst inkörning innan inridning är ruskigt bra sätt att träna upp rygg och bak innan man kliver upp på pållen!

alla hästar borde vara inkörda såå kul och bra variation på arbete!:bump:

Absolut! Tycker att man ska variera träningen så mycket som möjligt, både från marken, ryggen och i vagn. Det uppskattar både man själv och hästen. Sen är det ju alltid kul att ha en välmusklad och glad häst som är mångsidig :)

ja och sen att om man själv skadar sig så man inte kan rida kan man ju köra=)
Eller om hästen inte kan ridas av någon anledning kan amn köra den ist!

Inkörda hästar är bäst.. min 25 åring försökte jag köra in som 17 åring men de ville hon inte så jag la ner det försöket.:D

Mkt bestämd dam!

Det stämmer. Min mamma har diskbråck och får inte rida. Köpte en b-ponny till henne så att vi skulle kunna vara ute tillsammans. Fick tag på en jätte bra rockard med fin fjädrig i, så hon får inte ont alls men ponnyn får motion och är glad :)

Sen är det som sagt perfekt att träna olika muskler och att de är vana att ha något efter sig. När jag har skaffat vagn tänkte jag köra in min 11 åriga andalusier :D Har tömkört jätte mycket och han gillar att dra stock i skogen, så det går nog bra :banana: Men alla hästar kanske inte fungerar helt enkelt :smirk:

Nä alla funkar ju inte för ridning heller så då måste de ju finnas häsatr som inte funkar för körning.. tycker man ju=)

Liknande trådar

Körning Kan börja med att skriva att jag antagligen inte kommer kunna göra något inom körning inom närmsta tiden, men vill gärna göra det någon...
Svar
3
· Visningar
1 983
Senast: Sryoqwe
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 422
Senast: WSLPZF
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 346
Senast: QueenLilith
·
Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 916
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?