Inkallning

Sv: Inkallning

Hade jag gjort så med min tex så hade han trott det var ett hot. " Fasen den var farlig, så matte komemr och hjälper till" typ.

I mitt fall kallar jag in, så får han gå bakom mig. Typ smäller det, så är det jag som tar smällen.

Men blir det inte mer hot om du kallar in och sen dessutom går framför? :angel:
Med min hund fungerar det prima. Sen får han ju självklart stanna x antal ggr varja promenad utan att vi möter någon oxå, då det är en del av våran träning.

Varför skulle det vara det? Jag är ledaren, jag går först. Sen brukar han få som belöning att hälsa/leka om det är ok, och det funkar.

Ja, alla gör vi olika. Huvudsaken är väl att det funkar? Alla hundar fungerar ju inte på samma sätt. Tur det. :smirk:

Jag har också lite problem med just inkallningen, han sätter det klockrent när vi är ensam, men inte när vi möter andra hundar.

Jag gör så att jag ropar på en en gång, kommer han inte då så säger jag hejdå, och så gömmer jag mig. Kan jag inte gömma mig, så börjar jag jogga bort från han istället. Då dröjer det inte länge innan han fattar vinken, och kommer i en susande fart.

Nu när vi har tränat det där ett tag, så behöver jag knappt säga hejdå, dom gånger han inte lyssnar, och så kommer han i ilfart.

OK, fick du någon förklaring om varför, skulle vara intressant att höra isåfall :)

vet du, jag kan inte komma på att vi fick det faktiskt!

han var väldigt noga på den punkten, och det lät så vettigt i mina öron så jag tror inte jag bad om närmare förklaring :o

hm, intressant.
ska kolla upp det här lite grann tror jag..återkommer med svar så snart jag kan! :)

Det kan bero lite på vad ni har för ras... Tex så tyckte inte våran uppfödare att det var så bra att kampa om man skulle använda hunden till apportör, eftersom de då ska vara så försiktiga som möjligt med munnen och absolut inte "bita fast" bytet. Men eftersom vi inte har några större planer på att apportera i större samanhang och "finare" fåglar så har vi kampat ändå. Han gillar inte riktigt att apportera men gör det ändå vid jakt... ;)

det skulle mycket väl kunna stämma, då vi har en golden som ju är en apportör :idea:

då ber jag om ursäkt för att ha lagt mig i i onödan! :o

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Nova123
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: Sesca
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 356
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 078
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III