Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tjuvlyssnade på en diskussion om just detta igår. en hade en bekant som alltid hade boll bakom, och när hunden hade lagom fart/ställde sig/la sig snabbt, så fick han bollen. någon som har provat? begriper hunden sambandet snabbhet-boll?
När jag gick kurs för Niina Svartberg pratar hon mkt om att vi tränar för lite tävlingsmässigt dvs vi delar upp momenten och är duktiga på den biten MEN vi behöver även lära våra hundar att jobba för belöning lååångt längre fram att köra ett-två moment på träning för att sen belöna och inte alltid vara så snabb att belöna hela tiden då vi inte kan göra det på träning.
Hundar lär sig som sagt snabbt skillnad på träning och tävling framförallt på belönings uteblivandet och egentligen är vi (jag) ganska oschysst som förväntar mig höga poäng utan belöning när jag på träning belönar mellan vartannat vart tredje moment och sen kör åtta på rad och aldrig belönar om hunden inte fått träna på det.
Fart på inkallning - vad gillar din hund vad får han att springa fort?