Inget pass,föl mönstring

Joyride

Trådstartare
Vad göra. Jag har inte fått mitt pass till mitt sto (och föl) o dom skall visas :crazy: Anmälningstiden går ut den 19/8 och det står att bifoga sid 1-5 i passet....men jag har inte (alla) sidor kompierade...kan jag anmäla endå :confused: o hoppas på att passet kommer till visnings dagen?

Sv: Inget pass,föl mönstring

jag hade samma problem förra året..men det gick bra att visa ändå. Så det löste sig! De flesta föl har ju inte fått sina pass på visningarna, många passar på att id kontrollera dem på visningen.
Lycka till! :)

Det är mammans pass eller regbevis du ska kopiera och skicka in. Det är väl ett fåtal föl som har fått sina pass så här års. Jag har inte ens fått underlagen för registrering från hingstägaren än...

Inte behöver man väl ha pass till de små innan premieringen?

Jag hade inte tänkt att skaffa pass förrens lillefjant har tappat fölpälsen... Och jag skall visa honom nu på Vreta i sept...

/Malin

Det är stoets 1-5 första sidor du ska skicka med, de allra flesta fölungar har ju inte fått sina pass ännu.

Mitt stos pass har förkommit och ASVH ska utfärda ett duplikat. Jag hade därför samma funderingar som du då passet inte hinner komma innan visningen, och definitivt inte så det kunde skickas med kopierade sidor till anmälan, så jag ringde ASVH och de intygade att det inte skulle vara några problem att visa fölungen ändå (stoet ska stambokföras pappersvägen så om henne frågade jag inte), jag skulle bara hänvisa till att ett duplikat håller på att utfärdas. Men ring dem och tala med dem, telefonnummer finns på ASVH's hemsida!

Senast ändrad:

Behövs inget pass
Skicka in registrerings papper bara.
Jag skall ID kontrolera föl på visningen. Om det går tar jag även stot.

Jo jag vet att inte fölen behöver ha pass(skicka in fölets med mamman reg bevis)

Så jag har inte mammans regbevis(bok) heller då det är inskickat för att få pass. Jag har dock tagit någon kopia MEN inte sida 1-5 som dom vill ha med anmälningen.

Och mitt sto skall stamboksföras :crazy:

Skriv det på anmälningsblanketten och skicka det du har. Har du bara hennes reg.nr. kan jag inte tänka mig att det blir några problem. Slå en signal till den som tar emot anmälningarna och förklara läget om du är osäker.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 166
Senast: Barbabelle
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 786
Senast: _Taggis_
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 991
Senast: Korven
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 668
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka