inget ljud

minda

Trådstartare
Fick ett virus i min dator som pajade en hel del, bytte sedan operativsystem ifrån windows 2000 till XP
och jag har nu inget ljud har viruset måste ha "tagit" det antar jag :mad:
jag har två helt vanliga datorhögtalare och jag trodde att det var att bara koppla in dom så hade man ljud men tydligen inte vad är det som är fel :confused:
 
Det finns en liten högtalarikon längst ner till höger: om du klickar på den får du upp en draglist som representerar ljudvolymen. Kontrollera att den inte är körd i botten, alternativt att muteboxen inte är ibockad. Om du har strömtillförsel till högtalarna så ska man kontrollera att strömen är i och högtalarna på.

Jag utgår från att du kopplat högtalarna till rätt kontakt, numera brukar den vara grön.
 
Hehehe ja hade det vart så lätt så hade ju inte vart nåt problem ;) men det är nåt annat som är felet, det finns förresten ingen högtalarikon i hörnet.

När jag ska försöka lyssna på låtar på windows media player så står det att det inte finns någon maskinvaruenhet tillgänglig
 
I kontrollpanelen finns det ikon för ljudenheter. Klicka fram till hårdvaruenheter och försök förmå XP att leta rätt på ditt ljudkort/rätta drivrutiner. Skulle inte det fungera kan man alltid offra en höna; nacka djuret och skvätt lite blod över tangentbordet...
 
Då har inte XP drivrutinen för ditt ljudkort installerat utan du måste leta upp den på nätet eller om du har en skiva/diskett med drivrutinen på och installera mauellt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 094
Senast: QueenLilith
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 544
Senast: cirkus
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 574
Senast: sandrafors
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 228
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp