inget grönt kort =/

Sv: inget grönt kort =/

Lite av varje. Du gör ett teoretiskt prov där en provledare är närvarande, man brukar få ha TR eller annan bok att slå efter svar i. Det är väl också meningen att man ska kunna slå i TR, och få ett bra hum om reglerna.

Sedan ingår det ev. praktiskt prov också där man ska kunna rida hästen på ett säkert sätt i samtliga gångarter, du ska kunna redogöra för hur man lastar på ett säkert sätt, visa hästen vid hand har jag också för mig att man ska kunna.
Du ska också veta en del om säkerhet med häst.
Kan även vara fler moment.

Det finns kurser du kan gå innan du tar provet om du inte är så van, jag fattar det som så att dessa kurser är frivilliga men har du inte tävlat mkt så ska du nog gå en sådan.

Vilken TR är det man ska ha, jag har TR III Hoppning.
Behöver man någon fler för att tävla i hoppning, Gemensam kanske man ska ha?

För att ta grönt kort ska du ha kunskaper från alla TR. Men främst från det gemensamma bestämmelserna. Sen bör du ha TR i de grenar du ska tävla i.

Okej.
Tänkte köpa den där filmen också faktiskt, kan vara bra att fräscha upp minnet.

ring bara närmsta klubb/ryttarförening så får du hjälp med hur du skaffar grönt kort. de kan säga när de har sin nästa kurs. (om dom har, men de flesta har, kanske inte de jätte små klubbarna)
Så ordnar det sig :) grönt kort är bra för ditt och de andras bästa, så skaffa det, jätte bra att ha! Sedan när du tävlar på klubbnivå och känner att du kanske vill tävla på lite högre tävlingar så kan du ringa till ridsportsförbundet så hjälper dom dig med hur du skaffar licensen. Den kostar inte mycket :)

sedan om du inte bara vill tävla på klubbnivå på den klubb du är medlem i så kan man oftast betala för att vara medlem bara en dag på en annan klubb då de har en klubbtävling. :) kanske ngn annanklubb i närheten så kan du testa tävla på lite olika ställen :)

sedan om du inte bara vill tävla på klubbnivå på den klubb du är medlem i så kan man oftast betala för att vara medlem bara en dag på en annan klubb då de har en klubbtävling. :) kanske ngn annanklubb i närheten så kan du testa tävla på lite olika ställen :smirk:

Hejsan. Klart att du måste ha gröntkort:) Men ibland kan man tävla några små klubbisar utan , fast på en del ställen krävs detta på de tävlingarna med. Lycka till!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 172
Senast: Squie
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka