inget grönt kort =/

E

eriica-o21

hejsan

jag har inte grönt kort men vill jätte gärna börja lite smått med tävlingar och se om de är något för mej jag älskar hoppning.

kan man tävla utan grönt kort ?..:confused:

jag har ju inte tänkt att tävla varje helg eller så mer någon gång då och då kanske 1 gång i månaden lr så.

så kan man tävla utan grönt kort finns de tävling för de utan som vill prova på ?:confused: :confused:

Sv: inget grönt kort =/

Man kan tävla klubbisar, klubbtävlingar utan grönt kort.

okej, hur vet man om de kommer någon sådan ska jag gå o fråga på ridskolar runtomkting här eller ? :d

Jag tror att man måste vara medlem på den ridskolan där man ska tävla, därav namnet "klubbtävling" ;)

ah ska bli medlem på en klubb då ;) har inte riktigt brytt merj om att va medlem i klubb men kanske ska bli de då ;)

eriica-o21 skrev:
ah ska bli medlem på en klubb då ;) har inte riktigt brytt merj om att va medlem i klubb men kanske ska bli de då ;)

För att få tävla på klubbtävling måste du med all säkerhet vara medlem i klubben som har tävlingen :angel: . Sedan måste du för att tävla på andra tävlingar ha dels grönt kort men också licens (minst lokal nivå 165:-) :cool: och för att lösa licens måste du vara medlem i klubben du löst licens för och ha grönt kort ! Så det är nog lika bra att du löser ett medlemsskap i klubb och tar ditt gröna kort ! :D För övrigt är det mycket regler som man bör känna till även på klubbtävlingar så det är aldrig någon nackdel att ta sitt gröna kort !:idea:

Lycka till !!!!;)

:confused: okej grönt kort och licens måste man ha både ?

oj va de här vart krångligt för mej :p

Det finns träningstävlingar oxå, där allt är som på vanliga tävlingar med framhoppning, vanlig hoppning, omhoppning och prisutdelning.

Enda skillnaden mot "riktiga" tävlingar är att du inte behöver ha grönt kort, samt att du får hoppa klart banan även om du t.ex. blir utesluten.

Du behöver inte vara medlem i klubben som anordnar träningstävlingen för att delta :)

aha träningstävling ska jag testa då ;)

oh hur gör man för att ta de där dumma gröna kortet då ? jag e bara fritids ryttare och inte vill täla så mkt någon gång ibland bara :devil: j-vla gröna kort :angel: :d

eriica-o21 skrev:
oh hur gör man för att ta de där dumma gröna kortet då ? jag e bara fritids ryttare och inte vill täla så mkt någon gång ibland bara :devil: j-vla gröna kort :angel: :d

Det gröna kortet tar du på en klubb som arrangerer sådana kurser. :cool: Ta kontakt med en förening i din närhet och fråga. Det är inte särskilt svårt.:cool:

Det är för din och alla andras säkerhets skull som detta finns !!:) :o Det ska visa att du kan lite grundläggande regler om tävlingar och kunna hitta regler i TR. Det ingår också lite säkerhet med häst och lastnig av häst ! :D Inget att ongöra sig över. När man varit ute på en del tävlingar förstår man att detta behövs :devil: Det skulle nog i en del fall behövas lite mera kunskap ändå !!:devil:

Ta du detta gröna kort ! Du tar det ju bara en gång !!! inget att svära över !!! :eek:

Som ponny 1 påpekar så är grönt kort till för allas säkerhet på tävlingsplatsen och inte alls en dum grej. Ska du tävla ska du känna till reglerna dvs du ska ha grönt kort annars har du inte på en tävlingsplats att göra. Inget att snacka om.

Tag kontakt med klubbarna i din närhet, kolla på deras hemsidor, prata med din egen klubb.

Snuffsan skrev:
På de flesta träningstävlingar och Pay and ride krävs det grönt kort.

På vår klubb behöver man iaf inte grönt kort för träningstävlingarna, eftersom det är just träning inför tävling och då ska alla kunna vara med. Och vi anordnar ändå relativt många.

Så det beror kanske på? Men jag har iaf inte varit med om Grönt Kort på träningstävling, så trådskrivaren - kolla runt lite & se vad som gäller där just du bor :idea:

haha lite långt att åka kanske :angel: ;) annars hadde jag lätt gjort jag blir så lätt åksjuk :crazy: :o

I vår klubb måste man ha grönt kort även på träningstävling.

vad är de man ska kunna för att ta grönt kort då ?:smirk:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 172
Senast: Squie
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka