Ingens fel att 7-åringen omkom

Sv: Ingens fel att 7-åringen omkom

För några år sedan var det en 10-årig flicka som föll av sin cykel, fick styret i magen och spräckte levern. Hon överlevde inte heller, trots omedelbar sjukhusvård. Hur svårt det än är måste vi kanske acceptera att sådana här olyckor händer någon gång på miljonen eller så. För alternativet är ju att aldrig våga cykla, aldrig våga åka skidor (man kan ha otur och åka in i ett träd och bryta nacken), aldrig våga rida, och definitivt aldrig våga åka bil. Men visst är det svårt att acceptera det, fruktansvärt svårt. En så liten flicka, och på en knattelektion i ett ridhus...det händer ju bara inte!! Och likväl hände det. Mina tankar är hos lilla Alvas föräldrar. Många styrkekramar till dem!

Väldigt tragiskt men vilken lättnad ändå att det inte var "någons fel"...

Det var väl ett väntat resultat. Skönt för de inblandade att få det svart på vitt i alla fall.

Liknande trådar

Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 577
Senast: hastis1234
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen tänker jag att jag kanske borde bekymra mig lite mer över att jag är så enormt medtagen dagen efter veckans två ridlektioner...
Svar
0
· Visningar
262
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den 7-åriga flickan som i förra veckan avled efter att ha blivit trampad under en ridlektion, hette Alva. Nu berättar hennes...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 444
Senast: rubytoo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Borås Tidning) Förbundets utredning är klar. Den visar att inga fel begåtts i samband med dödsolyckan på ridhuset. BT 16 november FAKTA...
Svar
0
· Visningar
627
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?