Ingen som varit hos tandläkaren med sin häst!!??

B

Borkan

Jag skulle vilja veta lite mer om vad det kostar, de olika alternativen, ta hem en tandhygienist, åka till Mantorp eller Torbjörn? mm mm Berätta era erfarenheter snälla!

Jag åkte till T. när han var på en klinik i närheten. Beroende på om det är något att korrigera i munnen så kan det kosta väldigt olika.

Min häst blev opererad och jag betalade dryga 2000:- om jag inte minns helt fel.

En vanlig tandundersökning utan ingrepp kostar 500:- med moms.

Hjälp med bettprovnng ingår.

I regel kostar det mellan 1000-1500kr för en undersökning. Jag har goda erfarenheter av T, så han kan jag rekommendera.

Glad Sommar! :cool:

Vi har tagit ut en tandläkare till vårt stall. Han ville ha ett minimum antal med hästar tror det var 15 så vi hörde efter i stallen runt omkring. Vi har betalt 500kr. Han går även igenom hur de bett man har passar hästen. Det är otroligt nyttigt och intressant att höra och se honom arbeta även med andra hästar än den egna.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 377
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 251
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
29
· Visningar
2 690
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar