Ingen reining i Globen i år

Sv: Ingen reining i Globen i år

Så här står det på showens egna sida :
"REINING I NY FORM
Under senare år har tävlingen European Reining Grand Prix anordnats vid Stockholm International Horse Show i Globen. I år var det meningen att det skulle bli en final med ryttare från tio olika länder. Den finalen kommer inte att bli av i Globen men att det blir reining under årets show är klart. Exakt i vilken form fastställs senare i samarbete med Svenska Ridsportförbundets reiningkommitté."

Bara jag som tycker de släpper biljetter alldeles för tidigt?

Nu står det dock klart att tävlingen inte kommer att genomföras då ledningsgruppen för Stockholm International Horse Show beslutat att helt slopa reining i Globen. Detta efter att SRHA's ordförande, Monica Widh, som även sitter i Svenska Ridsportförbundets Reiningkommitté, krävt få ta över Reiningen i Globen. Svenska Ridsportförbundet är arrangör av tävlingen och anser att man inte kan "köra över" sin egen Reiningkommitté och att Widhs utspel försätter dem i en svår sits. Resultatet blir då istället att man väljer att inte ha med Reining överhuvudtaget i Globen

Så här står det.

http://www.reining.se/wpt/view/12/612/7612/

Konkurrensen om vem som skall hålla i det hela dyker upp igen, Pappa Karlsson eller SRHA ? Vore interessant att få höra SRHAs verision innan man bildar sig en uppfattning ? Kanske är det i år tid och läge att visa upp någon annan Westerngren än reining för Globen publiken om man nu inte kan komma överens ?

Pleasure eller Hunter under saddle då :rofl:

Nej, det enda som jag tycker är vettigt att visa upp är ju reining eftersom det tillhör ridsportförbundet.

Lite Roping, Barrel Race, Trail eller varför inte någon kogren (om det skulle gå att fixa in boskap i Globen på ett säkert sätt) hade varit skoj tycker jag!!

Reining är ju faktiskt ganska tråkigt att se på tycker jag...

Roping är ju skittrist att titta på...Vi ska väl visa upp ridklasser?!

Barrelrace faller bort av samma skäl.

Jag tycker det är kul med kosseklasser men återigen, vi ska väl visa upp ridning?

Är det inte ridning när man sitter på hästen?? Trail är väl om något en ridgren i alla fall, där får man verkligen visa att man kan rida sin häst.

Reining är väl knappas den enda grenen som är värd att nämnas...

Tänk de som tror att Reining är vad westernridningen går ut på, tragiskt...

Nä, visa mer western!!

Per definition ja. Om jag skriver ridkonst då? Förstår du då vad jag menar?

Bra ridning? Vi ska väl visa upp något som kräver lite mer utbildning?

Så du menar att en roping, cutting eller trailhäst inte behöver utbildas??

alazzi skrev:
Per definition ja. Om jag skriver ridkonst då? Förstår du då vad jag menar?

lite mer utbildning

Skrev jag .

allmännt inlägg:

Man måste nog vara minst lika duktig ryttare vare sig man rider trail, roping, reining eller koklasser eller nån annan gren. Likaväl som att man kan rida hoppning eller dressyr men vara lika goda ryttare och lika välutbildade. Skicklighet handlar ju inte om vilken gren man rider.
Håller med om att det gott kunde visas lite annat än reining. Bara det är på tillräckligt hög nivå. Dvs duktiga ryttare och hästar.

Så en reininghäst kräver mer utbildning än tex en trailhäst??

alazzi skrev:

Jag tycker det är kul med kosseklasser men återigen, vi ska väl visa upp ridning?

Kan du inte läsa vad jag skriver? Jag skrev endast detta?

Nä men du menar att reining är den enda "riktiga" ridningen innom western. Det intrycket får jag i alla fall av ditt skrivande...

Nu läser du in sånt som jag varken har skrivit eller menat.

alazzi skrev:

Pleasure eller Hunter under saddle då :rofl:

Tja, jag tolkar detta som att du inte tycker att någon annan gren är reining är ridning öht...

Fnyser lite åt att pleasure och hunter inte är ridklasser.. vad är de då i sånna fall?? :mad:

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 925
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 749
Senast: Lillefrun
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka