Ingen reining i Globen i år

Sv: Ingen reining i Globen i år

Kickis skrev:
Fnyser lite åt att pleasure och hunter inte är ridklasser.. vad är de då i sånna fall?? :mad:

Klart att det är ridklasser men jag skulle skämmas ihjäl mig om det var det som kom till Globen istället.

Om vi nu vill göra god reklam för westernridning så är kanske det inte de klasserna som ska visas upp.

Sweet skrev:
Tja, jag tolkar detta som att du inte tycker att någon annan gren är reining är ridning öht...

Du klipper och klistar lite väl mycket bland inläggen nu och rycker citat hit och dit.

Ja, jag tycker att roping kanske inte visar någon ridkonst på hög nivå.

Ja, jag tycker inte att barrelrace visar någon ridkonst på hög nivå.

Jag tog bara det du hade skrivit och satte det i samma citat.

Om du tycker att reining är den enda riktiga grenen innom westernridningen så visst, det får du gärna göra men det är nog många som tycker annorlunda.

Sedan tycker inte jag att reining är så god reklam för westernridningen heller, inte många ser någon större skillnad på hur de tävlande rider, allt ser likadant ut, det galopperas i cirklar, görs slidestop och spinns. Inte direkt spännande.

Det hade enligt mitt tycke varit bättre reklam om de hade visat lite fler grenar, det finns ju en del att välja på om man säger så...

Nej, läs vad jag skriver.

Jag tycker inte att reining är den enda riktiga grenen inom western. Det har jag inte skrivit så nu får du sluta att ge mig åsikter som jag inte har.

Versitale horse kan ju vara kul kanske att visa upp om vi nu inte kan få reining.

Håller med om att det kunde vara kul att visa upp fler grenar än reining på Globen, men nu är det ju så en gång för alla att det är Svenska Ridsportförbundet som är arrangör av tävlingen och Reining är den enda gren som är med där.

Jo, men dom visar ju även andra ridsportgrenar som ren uppvisning, varför inte visa lite mer western?

Uppvisning är en sak, tävling en annan.
Eftersom reining är den enda tävlingsgrenen inom western som ingår i Ridsportförbundet så är det ju självklart den tävlingsgren som ska finnas på ett av Ridsportförbundets arrangemang.

Ja, men det skulle inte skada att de visade lite andra grenar också...

Jag har aldrig sagt att de inte ska visa reining, bara att det vore kul om de visade något annat också.

Jag som har väldigt många vänner som rider engelskt vet hur man resonerar. Vi ska nog vara lite försiktiga med vad vi visar upp :angel:

För den som är intresserad av SRHAs syn på saken om uppståndelsen kring reiningen i Globen 2005 och som vill läsa om den lika tråkiga nyheten att det inte blir någon reining i Falsterbo heller 2005 så gå till www.shra.nu.

Blir det inte Reining i Globen blir det säkert inte lätt att få in någon annan westernridgren heller eller någon som vill hålla i det.

Men om det nu skulle gå så skulle det väl vara bra att kunna visa upp exemplevis Versatile Horse/ Super Horse, Westen Riding eller Trial. Vill vi försöka få vanliga ryttare att steget över till Western som just kanske sett en dressyruppvisining på Globen så är det väl utmärkta grenar att visa upp under förutsättning att standarden på ekipagen hålller hög klass.

Själv brukar jag rodna något när Reining framställs som Westernridningens dressyrgren speciellt inför en publik med stora delar dressyrkunnigt folk. Inget ont om reining förövrigt, rider själv Reining.

alazzi skrev:
Jag som har väldigt många vänner som rider engelskt vet hur man resonerar. Vi ska nog vara lite försiktiga med vad vi visar upp :angel:

Och därför visar de westernridningens "dressyr", Reining!! :rofl: :rofl:

Ja, reining är bättre än de grenar som jag förkastade.

Western riding på hög nivå kan vara intressant också eftersom den klassen är mer "engelsk" än barrelrace och roping.

Varför hatar du reining?

NÄR skrev jag att jag hatade reining????

Allmänt inlägg igen:

Versatile horse vore väl fint att kunna visa på Globen! Lite av allt!

Jag har faktiskt aldrig förstått varför man kallar reiningen för westernridningens dressyr. Jag tycker att WR innehåller minst lika mycket av den varan. Och trail. OBS Älskar reining och tycker helt klart att det är den roligaste grenen att RIDA. Jag skulle inte vilja att vi visade barrelrace eller polebending om det inte är FRUKTANSVÄRT välridna och välgymnastiserade hästar och urduktiga ryttare. Dessa grenar blir lätt "hafsiga"

Jag kan bara hålla med. Bättre att visa upp god ridning och välskolade hästar istället för kapplöpning mellan tunnor som lätt blir flängridning med stressade hästar.

Western riding är min favoritgren.

Men det är bara reining som ingår i Ridsportförbundet.

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 925
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 749
Senast: Lillefrun
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka