Sv: Ingen reining i Globen i år
alazzi skrev:
Trist. Vi westernryttare håller verkligen på att dela upp oss till döds.
Tycker du då att det blir bättre av att du anser att reining är det enda som räknas som ridning inom Westernridningen (i sällskap med Western riding och Versitale horse) och det enda som borde visas upp? Har plockat lite citat från dig, som jag tycker att du kanske borde tänka över:
alazzi skrev:
"Citat:
Ursprungligen postat av Kickis
Fnyser lite åt att pleasure och hunter inte är ridklasser.. vad är de då i sånna fall?? "
Alazzis svar: Klart att det är ridklasser men jag skulle skämmas ihjäl mig om det var det som kom till Globen istället.
Och sedan har väl inte all reining som visats på Globen varit av så hög klass, har den det? Det har blivit bättre, men inte fan har det varit bra jämt. Är det inte dags att visa att det finns fler grenar att erbjuda inom Westernridningen? Inte bara cirkel höger, cirkel vänster, rivstopp osv.
alazzi skrev:
Det var ju en tråd här tidigare med pleasurehästar som gick rätt uselt. Är det sånt som ska visas upp för den kunniga och kräsna Globenpubliken?
Då får man väl ta dom pleasureekipage som går bra!
alazzi skrev:
Roping är ju skittrist att titta på...Vi ska väl visa upp ridklasser?!
Barrelrace faller bort av samma skäl.
Jag tycker det är kul med kosseklasser men återigen, vi ska väl visa upp ridning?
Ridning, mer utbildning, ridkonst osv. Återigen - tror du att det är bara att hoppa upp och styra? Jag tror nog att de flesta som håller på med Timed Events och boskapsklasser också har lärt sig rida och därmed utbildat sina hästar, men vad vet jag, jag kanske har heeelt fel... :smirk:
alazzi skrev:
Nej, det enda som jag tycker är vettigt att visa upp är ju reining eftersom det tillhör ridsportförbundet.
Ja, och? Så Reining är det enda som är värt att visa upp för att det "tillhör ridsportsförbundet". Om jag inte har helt fel så hölls det uppvisningar i Reining redan innan "det tillhör ridsportsförbundet", så det kan ju knappast vara ett sådant stort problem... :smirk:
alazzi skrev:
Ja, jag tycker att roping kanske inte visar någon ridkonst på hög nivå.
Ja, jag tycker inte att barrelrace visar någon ridkonst på hög nivå.
Host host...
alazzi skrev:
Femtioelva olika föreningar som ska ha sina egna mästerskap och sina egna regler.
Och jag som trodde vi var en bit på väg med ett gemensamt SM? :smirk: Men det kanske du inte har hört talas om?
Som avslutning kan jag tillägga att den gren som jag helst skulle vilja se i Globen är Versitale horse. Den innehåller ju lite av varje och visar att Westernridningen inte bara består av reining. Och jag kan svara på en gång: Nej, jag hatar inte reining. :smirk: