Ingen post på fredagar?

Har man fått sin post på ungefär samma tid i 50år utan att det krånglar var och varannan vecka så blir man nog rätt irriterad när det ganska ofta börjsr hända att det inte dyker upp nån post på flera dagar fastän det ska komma och när posten kommer kl20 på kvällen istället för på dan.

Åh det här är precis det jag menar. Varför är det så himla noga att man ska få post samma tid och varje dag? Vissa får ingen post på flera dagar. Och vad är det för post som ska komma varje dag? Jag har svårt att tro att man väntar viktig post varje dag.

Jag har läst tråden. Fattar inte varför du tar åt dig så himla mkt eftersom det jag skriver inte gäller dig? Jag erkände mitt misstag så varför inte bara "Ok" och släpp det? :)
Nej visst ja, det här är ju buke... :grin:
Ja, det är visst viktigare att försöka få sista ordet istället för att följa sitt eget råd ... :angel:

Funderar också på om jag har en brevbärare som vill hem tidigare på fredagar. För nog borde väl företag skicka ut brev även som går med i torsdagsposten? Eller så är det någon sortering el dylikt som går saktare i slutet av veckan.
Har tyvärr inte läst riktigt alla inlägg

Funderar också på om jag har en brevbärare som vill hem tidigare på fredagar. För nog borde väl företag skicka ut brev även som går med i torsdagsposten? Eller så är det någon sortering el dylikt som går saktare i slutet av veckan.
Har tyvärr inte läst riktigt alla inlägg

Statistiken visar att det går ut mindre post på måndag och fredag generellt :) (och tyvärr får man inte gå hem när man kört färdigt, är man snabb får man jobba inne tills klockan blir slutedags)

Jag får i princip bara brev strax före den 15e , lokaltidningen på torsdagar. Dessutom olika tider på dagen också, ja jag är hemma så jag vet. ;)

Statistiken visar att det går ut mindre post på måndag och fredag generellt :) (och tyvärr får man inte gå hem när man kört färdigt, är man snabb får man jobba inne tills klockan blir slutedags)
Aha, då borde man kanske inte vilja vara jättesnabb, om man inte gillar att jobba inne då.
Nej, inser att det inte bara är att gå hem, få som jobbar på ackord numera. Däremot vet jag itne om ni har mäjligthet att ta ut någon komp. tid eller så om man är klar tidigt en fredag..

Nja, det är väl olika? Vissa dagar fick jag gå hem direkt för att det inte fanns så mycket att göra men andra dagar fick jag stanna kvar och sortera.

Aha, då borde man kanske inte vilja vara jättesnabb, om man inte gillar att jobba inne då.
Nej, inser att det inte bara är att gå hem, få som jobbar på ackord numera. Däremot vet jag itne om ni har mäjligthet att ta ut någon komp. tid eller så om man är klar tidigt en fredag..

Nja, det är väl olika? Vissa dagar fick jag gå hem direkt för att det inte fanns så mycket att göra men andra dagar fick jag stanna kvar och sortera.

Glömde av tråden :o

Ibland går det att ta ut komp, absolut. Fredagar är dock inte så vanligt att folk går tidigt hos oss då vi kör galet mycket tidningar på fredagar så jobbet tar tid även om det inte är så mycket annan post. Innan lastbilen kommer med posten på eftermiddagen brukar ingen gå hem eftersom risken är att övriga blir överbelastade.

tur man bor på landet och får post varje dag
Dock bara tidning 6 dagar i veckan men den kommer tidigt vid 4-tiden på morgonen
posten kommer mellan 11-13 på dagen och reklam på måndagar och torsdagar
felsorterad post 2 gånger på 8 år, då det ena brevet skulle till grannen så det hade väl blivit fel bara
egna brevlådor utanför husen omärkta och med husets nummer på garagefasaden
vi misstänker att allt har fungerat smidigt i ett nybyggnadsområde då en av grannarna jobbar som brevbärare

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
841
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
30
· Visningar
1 715
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
392
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama