Ingen post på fredagar?

Nähä, så jag hör inte till de som bor på landet och har uttryckt mitt missnöje/gnällt enligt dig? :meh:

Det vet jag inte. Jag svarade allmänt i tråden och skulle uttryckt mig annorlunda typ : Innan du klagar se till att märka upp.
Jag vet bara att väldigt många klagar och sen har de inte ens märkt upp sin låda.

Varför inte börja med att läsa tråden och sen skriva det du skriver nu, istället för att bara slänga ut grundlösa anklagelser?

Har dina föräldrar ett särskilt avtal som specificerar vilken tid de ska ha posten? Annars finns det ingen tid som brevbäraren ska vara på olika ställen.

Tycker inte att det är acceptabelt att det kommer när det passar. Man brukar få posten vid samma tidpunkt och visst den kan va sen men tycker då ta mej fan inte att man ska behöva till kvällen när man brukar få på dan. Om dom nu behagar dela ut alls

Jag tycker mig märka att det aldrig kommer någon post på fredagar. Är det något som ni lagt märke till? Är det kanske ett lokalt fenomen (Stockholm)?

:confused:

När jag gjort större utskick med hjälp av posten så har det varit olika pris beroende på vilken veckodag som man vill ha det utdelat. Klar skillnad mellan olika veckodagar beroende på hur mkt post de har, så tydligen är det stor variation.

Tycker inte att det är acceptabelt att det kommer när det passar. Man brukar få posten vid samma tidpunkt och visst den kan va sen men tycker då ta mej fan inte att man ska behöva till kvällen när man brukar få på dan. Om dom nu behagar dela ut alls

Är det bättre att du inte får posten den dan för att många är sjuka? Din brevbärare kanske fått ta halva turen åt nån annan? Jag lovar dig, ingen brevbärare vill jobba kväll om man slipper när man börjat på morgonen. När jag kom sent en gång i jultid så frågade folk om jag var riktigt klok som körde så sent i mörkret.

Finns det inget skrivet avtal är det tyvärr så att posten kommer så fort det går. "Man" som brukar få posten på samma tid ligger förmodligen tidigt på en runda. En av mina rundor klarar man inte ens att köra själv vissa dagar i veckan, det hinns inte med på en arbetsdag. Reklamen gör rätt stor skillnad. Jag kör till exempel närmare 700 hushåll på min ena linje, det gör VÄLDIGT stor skillnad att gå ur bilen var åttonde hushåll och fylla på reklamen jämfört med var fyrtionde som det är andra dagar. Ibland lastar jag ca 300 kg reklam, ibland två. Det är skillnad i arbetsbelastning och det är liksom inget man som brevbärare kan trolla bort. Tyvärr är det bara genom avtal som man kan få posten på bestämd tid.

Din ton förstår jag dock inte riktigt, ibland kör skit ihop sig och då kan posten dröja, ibland kommer den inte alls. Trasiga bilar, sjukdomsfall och dåligt väglag påverkar oerhört.

Finns det inget skrivet avtal är det tyvärr så att posten kommer så fort det går. "Man" som brukar få posten på samma tid ligger förmodligen tidigt på en runda. En av mina rundor klarar man inte ens att köra själv vissa dagar i veckan, det hinns inte med på en arbetsdag. Reklamen gör rätt stor skillnad. Jag kör till exempel närmare 700 hushåll på min ena linje, det gör VÄLDIGT stor skillnad att gå ur bilen var åttonde hushåll och fylla på reklamen jämfört med var fyrtionde som det är andra dagar. Ibland lastar jag ca 300 kg reklam, ibland två. Det är skillnad i arbetsbelastning och det är liksom inget man som brevbärare kan trolla bort. Tyvärr är det bara genom avtal som man kan få posten på bestämd tid.

Din ton förstår jag dock inte riktigt, ibland kör skit ihop sig och då kan posten dröja, ibland kommer den inte alls. Trasiga bilar, sjukdomsfall och dåligt väglag påverkar oerhört.

Ja när grannar får sin reklam men inte mina föräldrar då blir man jävligt sur. Brevlådan brevid. Och jag tycker oavsett att det inte är acceptabelt att inte få posten utan få vänta till sent på kvällen eller till nästa dag. Inte så ofta som det händer. Det är inte någon gång då och då utan mer eller mindre var och varannan vecka.

Är det bättre att du inte får posten den dan för att många är sjuka? Din brevbärare kanske fått ta halva turen åt nån annan? Jag lovar dig, ingen brevbärare vill jobba kväll om man slipper när man börjat på morgonen. När jag kom sent en gång i jultid så frågade folk om jag var riktigt klok som körde så sent i mörkret.

Det händer var och varannan vecka. Jag har full förståelse för att det inte alltid funkar men när det jämt är så då blir man pissed of till slut

Det är mina föräldrar det gäller. Jag får min post vid samma tidpunkt jämt. Dom har ringt och det blir bättre i ett par veckor och sen blir det likadant igen.

hos mina föräldrar så är det dåligt med post på måndagar. kommer alltid reklam på måndagar men det händer inte alltför sällan att dom får sin reklam på tis eller till och med ons. men alla andra får posten på måndag. sen brukar dom vara dåliga med tiderna. föräldrarna ska ha sin på vid 13-14 på eftermiddan. oftast får dom den vid 16. ibland har dom till och med fått den på kvällen.

Hur vet man vilken tid man ska ha sin post? Har de blivit lovade kl 13- 14?

Ja när grannar får sin reklam men inte mina föräldrar då blir man jävligt sur. Brevlådan brevid. Och jag tycker oavsett att det inte är acceptabelt att inte få posten utan få vänta till sent på kvällen eller till nästa dag. Inte så ofta som det händer. Det är inte någon gång då och då utan mer eller mindre var och varannan vecka.

Fast hjälper det att sura på forumet?

Om det dröjer till sent på kvällen lider jag mer med brevbäraren som måste ha fruktansvärt missanpassade arbetsförhållanden. Nästa dag är inte nödvändigtvis fel heller, B-post har en leveranstid på upp till tre dagar. Vad har kontoret angett för orsak till den sena utdelningen?

Dom ger inget svar alls. Dom vet inte påstår dom. Och som sagt jag fattar åxå att det krånglar ibland men jag köper inte att det krånglar hela tiden som det tycks göra här.

Hur vet man vilken tid man ska ha sin post? Har de blivit lovade kl 13- 14?

Har man fått sin post på ungefär samma tid i 50år utan att det krånglar var och varannan vecka så blir man nog rätt irriterad när det ganska ofta börjsr hända att det inte dyker upp nån post på flera dagar fastän det ska komma och när posten kommer kl20 på kvällen istället för på dan.

Dom ger inget svar alls. Dom vet inte påstår dom. Och som sagt jag fattar åxå att det krånglar ibland men jag köper inte att det krånglar hela tiden som det tycks göra här.

Märkligt. Stackars brevbärare.

Har man fått sin post på ungefär samma tid i 50år utan att det krånglar var och varannan vecka så blir man nog rätt irriterad när det ganska ofta börjsr hända att det inte dyker upp nån post på flera dagar fastän det ska komma och när posten kommer kl20 på kvällen istället för på dan.

50 år låter märkligt med tanke på att det gjorts en oerhört omfattande omläggning av samtliga linjer i hela Sverige för sådär 5-6-7 år sen nånstans. Min ena linje förlängdes med ca 20% fler hushåll på landsbygden till exempel. Ökade körtiden med 1,5-2 timmar en normal dag.

Jag har lite svårt att ta dig på allvar faktiskt.

Förstår inte varför det är viktigt vilken tid den kommer?
Däremot är det ju viktigt att den kommer.

Folk tror att det är en mänsklig rättighet att få sin post exakt samma tid varje dag.
Till er som klagar och bor på landet; Se till att era brevlådor är ordentligt uppmärkta med adress/namn och ni som bor i villaområde, sätt upp numret på huset. Annars får man skylla sig själv om man får fel post.

Jag får post i min låda till person som inte är skriven på adressen. Och med fel adress :D Det är lite roligt men det hamnar ju rätt ändå.

Jag har jobbat som brevbärare i innerstaden, där hade man sina rundor och mellan ca 11:00-15:00 blev all post utdelad varje vardag, man fick den tidigare om man bodde där rundan startade och såklart senare om man bodde i slutet av rundan. Att man ska lämna post först nästa dag för att det inte kommit "tillräckligt" låter helt absurt.

Hos oss vet jag faktiskt inte när vi får post riktigt, tömmer inte brevlådan varje dag men tror jag hört det smälla någon gång vid 13-tiden.

Varför inte börja med att läsa tråden och sen skriva det du skriver nu, istället för att bara slänga ut grundlösa anklagelser?

Jag har läst tråden. Fattar inte varför du tar åt dig så himla mkt eftersom det jag skriver inte gäller dig? Jag erkände mitt misstag så varför inte bara "Ok" och släpp det? :)
Nej visst ja, det här är ju buke... :grin:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
841
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
30
· Visningar
1 715
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
392
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama