Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så orättvist!!!Jag fick brev i fredags.
Men jag får typ aldrig brev, det är orättvist.Så orättvist!!!
Skriver du brev till någon då? Du vet, man måste ha brevvänner för att få brev...Men jag får typ aldrig brev, det är orättvist.
Måste man? Jag trodde det kom brev av sig själv.Skriver du brev till någon då? Du vet, man måste ha brevvänner för att få brev...
Jag hade aldrig hört talas om gatan och närområdet har jag något sånär koll på. I min gamla by kollade brevbäraren om de såg att post låg kvar, därför räknade jag med att det var standard helt enkelt.Varför då? Brevbäraren bryr sig ju inte för att tidningen ligger kvar, om du visste vem som skulle ha den kunde du väl lagt den där?
Fredagar är oftast inte en reklamdag, har man då bara ett eller två bra som ska till våningen högst upp så händer det att de får vänta tills på måndag... Åtminstone här kommer det post på fredagar, för jag har jobbat fredagar och det är alltid något att göra Nu var det ett tag sen jag slutade men det finns ju vissa mönster i hur mycket post det är. Inte ovanligt att det är mindre på fredagar.Nej, en trappa upp. Hur så?
När jag flyttade hit så ringde jag posten i ett annat ärende. Då framkom att morgontidningen bärs ut av posten, dvs att den kommer vid lunchtid och att den inte kommer alls på lördagar. Jag ringde till tidningen och sa att jag inte skulle fortsätta mitt abonnemang, för det är ingen mening med morgontidning som inte kommer på morgonen, inte ens på rätt dag på helgen när man verkligen hinner läsa. Efter det kommer tidningen kl halv sex på lördagar. Så nu fortsätter jag nog att prenumerera.tvärtom. Här är fredag en ganska säker post-dag.
Däremot slutade jag prenumerera på DN. Har lantbrevbäring och den kom aldrig på fredagar.
Ingen postutdelning under helgen och så på måndagen kom fredags-, lördags-, söndags och måndagstidningen.
När jag flyttade hit så ringde jag posten i ett annat ärende. Då framkom att morgontidningen bärs ut av posten, dvs att den kommer vid lunchtid och att den inte kommer alls på lördagar. Jag ringde till tidningen och sa att jag inte skulle fortsätta mitt abonnemang, för det är ingen mening med morgontidning som inte kommer på morgonen, inte ens på rätt dag på helgen när man verkligen hinner läsa. Efter det kommer tidningen kl halv sex på lördagar. Så nu fortsätter jag nog att prenumerera.
Så bra för dig.När jag flyttade hit så ringde jag posten i ett annat ärende. Då framkom att morgontidningen bärs ut av posten, dvs att den kommer vid lunchtid och att den inte kommer alls på lördagar. Jag ringde till tidningen och sa att jag inte skulle fortsätta mitt abonnemang, för det är ingen mening med morgontidning som inte kommer på morgonen, inte ens på rätt dag på helgen när man verkligen hinner läsa. Efter det kommer tidningen kl halv sex på lördagar. Så nu fortsätter jag nog att prenumerera.
Jag bor också långt från tidningsturen, mycket mer än flera hundra meter. Så jag var inställd på att avsluta prenumerationen, hade inte en tanke på att de skulle ändra. Därför ville jag tipsa om att prata direkt med tidningen, men det har du redan gjort förstår jagJag bor flera hundra meter från tidningsturen så ALLT går i posten. Nu kommer den vid lunch. Där jag bodde förut kom den vid tretiden på eftermiddagen.
Så bra för dig.
Jag bor flera hundra meter från tidningsturen så ALLT går i posten. Nu kommer den vid lunch. Där jag bodde förut kom den vid tretiden på eftermiddagen.
Hmm, hqr vi samma brevbärare? Har börjat skicka om allt med gör om gör rätt skrivet på. Posten har försökt skylla på att det bor för många med samma efternamn vid vårt utdelningsställe, gäller inte oss, finns bara svärfars familj också i hela landet med vårt efternamn och de bor 30 mil bort. Resterande har olika adresser och förnamn, så jävla svårt kan det inte vara. Tidigare brevbärare fixade det iaf. Och vi får även sånt som ska till andra utdelningsställen och ibland ska delas ut flera mil bort.Jag är glad om jag får min post i min brevlåda och inte att andra får den, likaså är jag glad om jag slipper andras post i min låda. Nu har jag klagat hos posten igen på att det slarvas. Tidigare i veckan råkade jag öppna grannens brev då vi har samma försäkringsbolag + jag fick samma dag post som hade hamnat i en annan grannes låda.
Jag vet ju faktiskt inte att allt som delas ut verkligen hamnar rätt, ett julkort låg längre bort i byn, på marken nedanför lådorna. Undrar om jag ens får all min post, det är ju inte säkert att andra orkar åka förbi med den hit eller skicka det med posten, igen.
Brevbärare är också människor.En gång fick jag ett brev, ett sånt man river av kanterna på, som skulle till en man med samma efternamn (annorlunda stavat) längre bort på gatan. Ibland undrar man om brevbärarna läser lite för snabbt...bara för att man har liknande efternamn så bor man inte ihop. (Jag la det på brevlådan).
Ja visst men det var skillnad på adresserna/namnen ju. Brevbärare kan väl läsa hoppas jag.Brevbärare är också människor.